reklama

Neporovnávajme sa s ľuďmi

Zamyslenie sa nad včerajším úryvkom Evanjelia: Nie každý, kto mi hovorí: Pane, Pane, vojde do nebeského kráľovstva, ale iba ten, kto plní vôľu môjho Otca, ktorý je na nebesiach. Mnohí mi v onen deň povedia: Pane, Pane, či sme neprorokovali v tvojom mene? Nevyháňali sme, v tvojom mene zlých duchov a neurobili sme v tvojom mene veľa zázrakov? Vtedy im vyhlásim: Nikdy som vás nepoznal; odíďte odo mňa vy, čo páchate neprávosť! (Mt 7, 21-22)

Písmo: A- | A+
Diskusia  (30)
Obrázok blogu

Modlitby, kázanie, prorokovanie, či dokonca keby som robil zázraky, to všetko je mi nanič, pokiaľ môj život nie je realizáciou Božích prikázaní. Tie, ako vieme od Ježiša, sa spĺňajú v jednom: "Milovať budeš Pána, svojho Boha, celým svojim srdcom, celou svojou dušou a celou svojou mysľou! To je najväčšie a prvé prikázanie. Druhé je mu podobné: Milovať budeš svojho blížneho ako seba samého! Na týchto dvoch prikázaniach spočíva celý Zákon i Proroci." (Mt 22, 37-40; podobne i Mk 12, 29-31; Lk 10, 27-28) 

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Prečo potom my katolíci žijeme často tak, akoby sme o tom nevedeli? Hmm, neviem. Ale aspoň jeden podľa mňa možný dôvod spomeniem.

Skúsme si teraz predstaviť takú typickú nedeľnú situáciu. Zbožný katolík vôjde do kostola: napravo od neho sedí bývalý eštebák, pod chórusom stojí tá, čo už v obci spala s každým, naľavo suseda, ktorá sa súdi s vlastným synom o dom ... čo si tak môže pomyslieť, keď ich tam vidí? Možno len: "Eštebák som nebol, žene som verný a s nikým sa nesúdim. Veď som ja super katolík! A ten jeden zdravotný, čo si občas dám, mi predsa nikto nemôže vyčítať!" 

Pozn. že po takom "jednom" zdravotnom žena v panike berie deti a beží sa s nimi schovať k susedom, to za žiadny problém nepovažuje ...

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Ak chcem zistiť, ako na tom ako veriaci katolík naozaj som, nemal by som sa porovnávať s ľuďmi, ale s Ježišom. A - nemal by som ignorovať niektoré jeho slová len preto, že mi "nepasujú do krámu".

Juraj Drobný

Juraj Drobný

Bloger 
  • Počet článkov:  357
  •  | 
  • Páči sa:  12x

Pôvodne ODF (obyčajný dedinský farár), ktorý sa nedopatrením dostal k práci v masmédiách. Zoznam autorových rubrík:  Príbehy fotografiíTrochu o mojom kňazstveTrochu o tom, čo mi napadloTrochu aj o viereTrochu o životeTrochu o túlaní saTrochu o knihách, ktoré mám ráTrochu o všeličomSúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu