reklama

Oblek

"Nobelovu cenu za blbosť človeku, ktorý vynašiel oblek", je už dlhší čas mojím heslom, pokiaľ ide o istý druh vraj elegantného pánskeho oblečenia. Teda hlavne saka. Podľa mňa vymyslieť niečo tak nepraktické, to chce naozaj talent. Keď je mi chladno, takú mikinu si bez problémov zapnem až pod bradu, sako mi túto možnosť jednoducho nedáva. A to nehovorím o totálnej nemožnosti bez ujmy ho len tak voľne "narvať" do ruksaku.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (181)
Obrázok blogu
(zdroj: Foto: Helenka Sedlárová)

Nedávno som sa zamyslel nad tým, kde sa vo mne vzala tá averzia voči sakám a oblekom. Je za tým naozaj iba jeho totálna nepraktickosť, alebo aj niečo viac? V časoch, keď som ešte hrával v orchestri na klarinete, som predsa s nosením obleku problémy nemal.

Ani som nemusel dlho pátrať. V mysli sa mi vynoril obraz istej VIP udalosti s VIP hosťami vo VIP oblekoch, potom obraz inej udalosti, tej predošlej veľmi podobný. Vybavili sa mi tváre, situácie, rozhovory ... tam niekde sa pomaly rodilo moje rozhodnutie: ďakujem, neprosím.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Negatívnych skúseností pribúdalo a mne sa oblek postupne stále viac stával symbolom prostredia, v ktorom sa cítim zle a do ktorého nepatrím.

A tak dnes moje staré sako visí v skrini na vešiaku. Výnimočne ho zavesím i na vlastné ramená, no nemávam pri tom dobrý pocit. A oblekovým prostrediam sa stále úspešnejšie vhýbam.

Juraj Drobný

Juraj Drobný

Bloger 
  • Počet článkov:  357
  •  | 
  • Páči sa:  13x

Pôvodne ODF (obyčajný dedinský farár), ktorý sa nedopatrením dostal k práci v masmédiách. Zoznam autorových rubrík:  Príbehy fotografiíTrochu o mojom kňazstveTrochu o tom, čo mi napadloTrochu aj o viereTrochu o životeTrochu o túlaní saTrochu o knihách, ktoré mám ráTrochu o všeličomSúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu