reklama

O vreci ďateliny (hlasovaním určovať dobro a zlo?)

Dajme tomu, že potrebujem vrece ďateliny pre králiky. Na družstevnej roli (ktorá je moja a družstvo mi za ňu platí nájom) je ďateliny dosť. Tak si večer skočím nakosiť. Pokiaľ som ale veriaci kresťan, ozve sa mi svedomie a jasne mi povie, že aj keď to pole moje je, tá ďatelina moja nie je a o nie mojich veciach hovorí Boh v Desatore jasne: "Nepokradneš!"

Písmo: A- | A+
Diskusia  (142)

 

Ak by som bol šikovnejší, mohol by som na to ísť inak. Cez volených zástupcov v parlamente navrhnem paragraf: „Pokiaľ majiteľ prenajme pozemok podnikateľskému subjektu a nie je spokojný s výškou dohodnutého nájomného, má právo vyrovnať si odhadovanú stratu v naturáliách.“ Potom budem môcť chodiť na družstevnú ďatelinu verejne. Alebo nie?

Mám pocit, že práve toto sa v našich vyspelých demokraciách deje, teda že hlasovanie o základných mravných princípoch (o zmene zla na dobro) sa považuje za legitímne. Za legitímne sa začína považovať i následné vnucovanie takéhoto nového "dobra" ostatným. A hoci sa argumentuje tými najľudomilnejšími dôvodmi, v princípe ide vždy o obyčajné sebectvo.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Podľa mňa krádež zostane krádežou, aj keby sme ju nazvali "vyrovnaním odhadovanej straty" a Európsky parlament odhlasuje, že to krádežou nie je. Podobne eutanázia zostáva vraždou, sex pred manželstvom, či mimo manželstva neverou a nevera zlom, aj keby sa verejná mienka na hlavu postavila. Zlom zostávajú ohováranie, osočovanie, či dokonca krivé obvinenie, aj keď sa skrývajú sa pod nálepkou bulvár, či investigatívna žurnalistika. Pozn. nemám nič proti serióznej investigatívnej žurnalistike.

Ako veriaci katolík sa môžem slobodne rozhodnúť "ukradnúť ďatelinu". A žiaľ, stáva sa mi to. Nebudem však tvrdiť, že krádež zlom nie je a nebudem sa domáhať, aby mi to niekto odhlasoval.

Juraj Drobný

Juraj Drobný

Bloger 
  • Počet článkov:  357
  •  | 
  • Páči sa:  12x

Pôvodne ODF (obyčajný dedinský farár), ktorý sa nedopatrením dostal k práci v masmédiách. Zoznam autorových rubrík:  Príbehy fotografiíTrochu o mojom kňazstveTrochu o tom, čo mi napadloTrochu aj o viereTrochu o životeTrochu o túlaní saTrochu o knihách, ktoré mám ráTrochu o všeličomSúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu