reklama

Teraz, na jeseň, si v tej jej listujem

Už si nepamätám, kedy som si ju všimol po prvýkrát. Určite to ale bolo tu na blogu. Text úplne iný, než na aké som bol zvyknutý. Vtedy som ešte netušil, že čítam článok poetky, ktorá o nejaký ten mesiac vydá zbierku básní a o nejaký ten rok bude mojou sprievodkyňou po Prahe.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (1)
Huty, 26. septembra 2011
Huty, 26. septembra 2011 

Kŕmenie vtákov

Tak sa všetko rozľútostilo,

keď pukli putá človeka s prírodou,

že aj kone nechávali na cestách odkaz:

Omega, omega, omega ...

a bolo ticho

posvätné,

až oblohu, iba na chvíľu,

prerušila červená morzeovka

letiacej pinky.

Skratiek je veľa,

a tak sa chceme vyliečiť tým,

že sa vrátime domov.

K čistote

v ríši zvierat.

Ale možno sa dá aj inak.

Čítam si ľudský príbeh

v slepeckom písme

omrviniek na okennej doske.

*****

Druhé výrazné upozornenie prišlo od priateľa "drobca", vtedy moderátora relácie Doma v kultúre. "Ďuro, ak si to nevidel naživo, musíš si to pozrieť zo záznamu," hovoril o svojej relácii, v ktorej bola hosťom. Pozrel som si a opäť mi nezostávalo nič iné, iba žasnúť.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

*****

Advent

Prituhlo. A ako starú majuskulu si dušu prezrel čas.

Tak náhle cítiť plynutie, až sa odhalilo vlákno

k zabudnutým snom. Cinklo, keď si začul,

ako ktosi zrniečka prikladá na misky váh

a neprestajne hodnotí celučičký-celý život -

toto je dobro, toto hriech.

To už bol december, mesiac s dychom na druhej

strane skla.

Ešte sa trochu stíš, a budeš počuť storočia -

začnú sa ťa týkať cudzie hlasy,

z poľa sa ozve záprah, slovenská pieseň

a k slnku, a k lune, a k stromu,

a dolu k vlastným nohám rozpoznaným

zvoláš - bratia!

*****

Vymenili sme si pár e-mailov. Poslala mi svoju knižku a ja jej na oplátku zase tú moju. Teraz, na jeseň, si v tej jej listujem a spomínam si na naše spoločné túlanie sa po Prahe.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

V roku 2010 vyšla Kataríne Džunkovej prvá básnická zbierka s názvom Palica slnka a palica brata.

Juraj Drobný

Juraj Drobný

Bloger 
  • Počet článkov:  357
  •  | 
  • Páči sa:  12x

Pôvodne ODF (obyčajný dedinský farár), ktorý sa nedopatrením dostal k práci v masmédiách. Zoznam autorových rubrík:  Príbehy fotografiíTrochu o mojom kňazstveTrochu o tom, čo mi napadloTrochu aj o viereTrochu o životeTrochu o túlaní saTrochu o knihách, ktoré mám ráTrochu o všeličomSúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu