reklama

A teraz káž, čo si si pripravil

Že mám v piatok kostolníčiť, i slúžiť rannú (7:00) televíznu svätú omšu, to som sa dozvedel dva dni vopred. V inkriminovaný deň som prišiel v predstihu. Zapálil som sviečky, pripravil obetné dary, nalistoval knižky a po prečítaní evanjelia dňa sa mi v mysli začala rysovať kázeň.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (27)
Obrázok blogu
(zdroj: Foto - screenshot z prenosu rannej sv. omše)

Šlo to úryvok z Lukáša 20, 27-40. Za Ježišom prišli saduceji, veriaci židia neveriaci v posmrtný život, a vytiahli na neho problém vskutku neriešiteľný.

Bolo sedem bratov. Najstarší sa oženil a zomrel bezdetný. Jeho manželku si vzal ďalší (podľa zákona, aby splodil potomka svojmu bratovi), ale aj ten zomrel bezdetný. A tak to šlo, kým nezomrel aj ten posledný. Potom zomrela i žena. Otázka znie, čia bude v nebi?

Všetkým bolo jasné, že Ježiš musí byť v koncoch. Ak by zmŕtvychvstanie malo byť skutočnosťou, tento problém nemá riešenie. Pokiaľ ale zmŕtvychvstania niet, prečo vodí ľudí za nos?

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Ježišova odpoveď mala dve časti. V prvej povedal zhruba toto: "Vy si vážne myslíte, že všemohúci Boh sa nechá pri stvorení neba obmedzovať vašimi úbohými predstavami?" Keďže vedel, že ich takáto odpoveď urazí, dodal: "A že mŕtvi naozaj vstanú, naznačil aj Mojžiš v stati o kríku, keď nazýva ‚Pána Bohom Abraháma, Bohom Izáka a Bohom Jakuba‘. A on nie je Bohom mŕtvych, ale živých, lebo pre neho všetci žijú.“

Kázeň s nosnou myšlienkou - fakt, že teraz niečomu nerozumiem, nemusí znamenať, že to neexistuje - som mal pripravenú za pár minút.

Začala svätá omša. Po alelujovom verši som sa postavil k ambone. Pozrel som sa do lekcionára a bolo mi jasné, že z pripravenej kázne nebude nič. Pomaly som začal čítať: "Keď Ježiš vošiel do chrámu, začal vyháňať predavačov a povedal im: „Napísané je: ‚Môj dom bude domom modlitby.‘ A vy ste z neho urobili lotrovský pelech.“ A denne učil v chráme. Ale veľkňazi, zákonníci a vodcovia ľudu sa usilovali zabiť ho. Ibaže nevedeli, čo robiť, lebo všetok ľud na ňom visel a počúval ho." (Lk 19, 45-48)

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Omylom som si pripravil kázeň na evanjelium nasledujúceho dňa. "A teraz káž, čo si si pripravil," prebleslo mi mysľou. Bolo mi však jasné, že na pripravenú kázeň môžem rovno zabudnúť. Na kamere svietila červená, čas letel ako šialený. Začal som hovoriť. Myšlienky v hlave sa rojili ako splašené, slová pomaly pribúdali a tak sa v priamom prenose zrodila kázeň nová - nepripravená.

Juraj Drobný

Juraj Drobný

Bloger 
  • Počet článkov:  357
  •  | 
  • Páči sa:  12x

Pôvodne ODF (obyčajný dedinský farár), ktorý sa nedopatrením dostal k práci v masmédiách. Zoznam autorových rubrík:  Príbehy fotografiíTrochu o mojom kňazstveTrochu o tom, čo mi napadloTrochu aj o viereTrochu o životeTrochu o túlaní saTrochu o knihách, ktoré mám ráTrochu o všeličomSúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu