reklama

Ach, ten tanec

Hovorí sa, že Boh tancuje svoje stvorenie. On je tanečník a my sme jeho tanec (Anthony de Mello). Keď si človek vezme do rúk Bibliu, aj v nej sa často tancuje; na oslavu Boha, či len tak pre radosť. Včera som v relácii Doma je doma (v 51. minúte) odpovedal na pár otázok moderátora Paľa Danka. Týkali sa plesov a tanca a kto ma nepozná, mohol byť zaskočený...

Písmo: A- | A+
Diskusia  (0)
Zo záznamu predstavenia zimOsen
Zo záznamu predstavenia zimOsen 

Z detstva si toho veľa nepamätám. Čo sa pohybu týka, bicykel som miloval, ale inak som bol také to bežné športové poleno. Keď som ako gymnazista istý čas chodil s istou dievčinkou (tak na 50% - ja som s ňou chodil, ona so mnou nie), vtedy som po prvý krát zatúžil po tanci, s ňou.

Z nášho ročníka na gymnáziu (4. A) som bol asi jediný, čo nechodil "do tanečnej". Nie, žeby ma to nelákalo, ale skúšky s orchestrom mali prednosť. Aj keď na diskotéku som sem tam zašiel - ako diskdžokej.

V lete roku 1990 som bol menovaný za farského administrátora (zjednodušene za farára, takmer) do Horných Kočkoviec. Po krátkom zžití sa s farnosťou mi riaditeľka Základnej deväťročnej školy na Slovanskej umožnila chodiť s mladými do telocvične. A mladí si zmysleli, že sa budeme učiť tancovať. Čo vám mám povedať, točila sa mi hlava, bolo mi zle a ešte aj upratovačky sa mi smiali.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Tak sa skončil posledný pokus priviesť Ďura Drobného k pohybu, ktorý sa volá tanec. Pri chytľavej muzike mi nohy podupkávajú, ale netancujem. Zato farských zábav, či silvestrovských plesov som od tých čias spoluorganizoval neúrekom.

Obdivujem nášho moderátora Paľa Danka a jeho tanečné divadlo ATak (o ich predstavení zimOsen som písal, tv záznam z neho nájdete tu) a teším sa s tými, pre ktorých je tanec radosťou.

Viem, nikto by neočakával, že budem tancovať ako Lucka Števková a Janko Špoták, ale i tak, ak ma uvidíte v dákom pre tanec vhodnom priestore: nechcite od polena, aby tancovalo.

Juraj Drobný

Juraj Drobný

Bloger 
  • Počet článkov:  357
  •  | 
  • Páči sa:  13x

Pôvodne ODF (obyčajný dedinský farár), ktorý sa nedopatrením dostal k práci v masmédiách. Zoznam autorových rubrík:  Príbehy fotografiíTrochu o mojom kňazstveTrochu o tom, čo mi napadloTrochu aj o viereTrochu o životeTrochu o túlaní saTrochu o knihách, ktoré mám ráTrochu o všeličomSúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Monika Nagyova

Monika Nagyova

296 článkov
Iveta Rall

Iveta Rall

88 článkov
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
Post Bellum SK

Post Bellum SK

75 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu