reklama

Čo by bolo zlé na tom, keby si dal Ježiš chlieb s nutelou?

Bola nedeľa. Prvá pôstna. "Duch hnal Ježiša na púšť. Na púšti bol štyridsať dní a satan ho pokúšal. Bol medzi divou zverou a anjeli mu posluhovali." (Mk 1, 12-13) Stál som v lamačskom kostole a začínal kázeň: "Deti, o ktorých troch satanových pokušeniach sme počuli v dnešnom evanjeliu?" Pozerali na mňa zarazene.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (219)
Obrázok blogu

"Predsa o žiadnom, svätý Marek o nich nehovorí. Ale vlani o takomto čase nám o nich rozprával evanjelista svätý Matúš. V tom prvom reaguje pokušiteľ na Ježišov hlad: Ak si Boží Syn, povedz, nech sa z týchto kameňov stanú chleby." (Mt 4,3)

V tomto mieste som si dovolil, celkom nebiblicky, presunúť akcent: "Čo by bolo zlé na tom, keby si teraz dal Ježiš chlieb, napríklad s nutelou?" Po chvíli napätého ticha sa zdvihla ruka malého dievčatka: "Žeby poslúchol diabla."

A už nebolo treba nič vysvetľovať. Ani situáciu, v ktorej diabol pokúša Ježiša citovaním Svätého písma. Len som dodal: "Učme sa neposlúchať diabla tým, že sa budeme učiť poslúchať Boha."

Juraj Drobný

Juraj Drobný

Bloger 
  • Počet článkov:  357
  •  | 
  • Páči sa:  12x

Pôvodne ODF (obyčajný dedinský farár), ktorý sa nedopatrením dostal k práci v masmédiách. Zoznam autorových rubrík:  Príbehy fotografiíTrochu o mojom kňazstveTrochu o tom, čo mi napadloTrochu aj o viereTrochu o životeTrochu o túlaní saTrochu o knihách, ktoré mám ráTrochu o všeličomSúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu