reklama

Televíziu nepozerám

Od televízneho dramaturga to znie zvláštne, ale je to tak. V posledných rokoch som žil na miestach, kde k televíznemu signálu prístup nebol a vybavovať si niečo také, nato som asi príliš lenivý. Doma som si vystačil s DVD-čkami a v robote mi beží naše vysielanie nonstop.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (13)
Obrázok blogu
(zdroj: Foto: TV LUX)

Pred pár týždňami sa však čosi zmenilo. Bývam na fare a keď sme sa v jeden večer nezáväzne rozprávali (aj o televízii), lamačský farár Marek poznamenal: "V stene by predsa mal byť signál."

Bol. Teda bola - istá nemenovaná káblovka so svojou ponukou. Zobral som do ruky diaľkový ovládač a na pár večerov som si sadol k obrazovke. Že si urobím obraz. Pozn. tých večerov bolo oveľa viac, ako pár.

Sedím si a klikám a objavujem nový, mnou roky zanedbávaný, svet... Na niektorých kanáloch idú filmy a tie ja mám rád. Škoda len, že ide skôr o reklamu, filmom sem tam prerušovanú.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Na ďalších kanáloch bežia dokumentárne filmy a tie mám tiež rád. Keď som však po pár dňoch objavovania objavil kamióny na ľadovej ceste už po 6. krát, radosť trošku ochabla. Pozn. v porovnaní s nimi je na tom naša telka celkom fajn, čo sa množstva repríz týka.

Pokračujem v klikaní, prepínam na šport; futbal, tenis, golf, biliard, futbal, tenis, golf, biliard a skoky na lyžiach a slalom a biatlon a... uf, ale ten čas letí. Aj spať treba.

Na záver som si nechal - ako zlatý klinec programu - naše mienkotvorné televízie; Markízu, Joj, STV (teda RTV:), či spravodajskú TA3. Prvé tri menované mi po pár týždňoch intenzívneho objavovania akosi splývajú a pred očami sa mi tvoria farebné škvrny.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

A to by bolo asi tak všetko. Vlastne nie celkom. Niektoré naše seriózne mienkotvorné televízie urobili zásadný objav, ktorý umožňuje nájsť fundovanú odpoveď takmer na všetko - veštice. Pozn. zazrel som ich i v predvolebnej publicistike.

Toľko na tému Ďuro a televízia. Uvedomil som si, že za čas venovaný objavovaniu sveta televízie som si mohol pozrieť kopec dobrých filmov na DVD, či prečítať zopár dobrých kníh. A že tá naša telka je čosi ako ostrovček pokoja v rozbúrených vodách televízneho chaosu všade naokolo. Podtrhnuté, zrátané - televíziu opäť nepozerám.

Juraj Drobný

Juraj Drobný

Bloger 
  • Počet článkov:  357
  •  | 
  • Páči sa:  13x

Pôvodne ODF (obyčajný dedinský farár), ktorý sa nedopatrením dostal k práci v masmédiách. Zoznam autorových rubrík:  Príbehy fotografiíTrochu o mojom kňazstveTrochu o tom, čo mi napadloTrochu aj o viereTrochu o životeTrochu o túlaní saTrochu o knihách, ktoré mám ráTrochu o všeličomSúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Iveta Rall

Iveta Rall

88 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

24 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu