reklama

Môžem sa k nim nepridať

Prvý text som zavesil na blog 24. januára 2007. Odvtedy prešlo zopár rokov a tých textov je dnes vyše 300. Nie je to žiadne omračujúce číslo, ale ani zanedbateľné. Za ten čas som si zvykol, že urážky, agresivita, strápňovanie či zosmiešňovanie sú súčasťou blogových diskusií, hoci sa ich admini snažia eliminovať. Keď som neskôr objavil Facebook, nad prítomnosťou urážok, strápňovania či zosmiešňovania v tamojších diskusiách som sa už ani nepozastavil.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (22)
Obrázok blogu

Priznávam, svrbia ma prsty, keď čítam texty zosmiešňujúce nás kňazov, prolife aktivistov, či Cirkev a mám chuť zareagovať v podobnom duchu. (Pozn. v minulosti som tak aj párkrát urobil.) Potom si ale poviem, že mi to za to nestojí. Navyše často si za štipľavé poznámky môžeme sami.

Vždy ma však zarazí, ak agresívnu, urážlivú, či zosmiešňujúcu poznámku napíše človek, ktorý sám seba označí za ochrancu Cirkvi, či života od počatia po prirodzenú smrť.

I ja som zástancom ochrany života od počatia po prirodzenú smrť. Ak to niekomu nebolo jasné po tomto mojom článku, píšem to teraz priamo. I ja som odporcom potratov. Ale to neznamená, že nebudem rešpektovať dôstojnosť každého človeka, i keď jeho názor je diametrálne odlišný, ako ten môj.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Dovolím si tu odcitovať úryvok z výzvy predsedu Konferencie biskupov Slovenska, ktorú vydal v súvislosti s Národným pochodom za život: "Otázky, o ktorých sa v týchto dňoch veľa rozpráva, ukazujú aj veľké názorové rozdiely. V diskusii by nemala chýbať slušnosť a úcta. Usilujme sa za každých okolností viesť pokojný dialóg, bez napádania, osočovania alebo urážania ľudí s iným názorom." Celý text si môžete prečítať tu.

Zvykol som si, že urážky, agresivita, strápňovanie či zosmiešňovanie sú súčasťou internetovej komunikácie. Žiaľ, sú. Žiaľ, zvykol. Zdá sa, že s tým nič nenarobím. No čosi predsa len urobiť môžem; môžem sa k nim nepridať.

Juraj Drobný

Juraj Drobný

Bloger 
  • Počet článkov:  357
  •  | 
  • Páči sa:  12x

Pôvodne ODF (obyčajný dedinský farár), ktorý sa nedopatrením dostal k práci v masmédiách. Zoznam autorových rubrík:  Príbehy fotografiíTrochu o mojom kňazstveTrochu o tom, čo mi napadloTrochu aj o viereTrochu o životeTrochu o túlaní saTrochu o knihách, ktoré mám ráTrochu o všeličomSúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu