reklama

Podobenstvo o pílení konára

Vybral sa raz istý človek do lesa. Chcel sa nechať osloviť farbami listov, vôňou machu, tvarmi stromov. Netrvalo dlho a objavil konár fantastických tvarov. Mohol na ňom oči nechať. Vyliezol na strom, z batohu vytiahol chvostovku a pustil sa do pílenia. Ten konár musí mať!

Písmo: A- | A+
Diskusia  (1)
Obrázok blogu

Jeho konanie neušlo správcovi lesa: "Pane, chcem vás upozorniť, že pílite konár, na ktorom sedíte. Keď ho odpílite, spadnete a ublížite si."

Onen človek si správcu lesa vypočul, no píliť neprestal: "Obyčajný lesák, čo ten rozumie mojej túžbe po nezávislých tvaroch? A vôbec, som slobodný človek, nikto mi nebude určovať, ako si mám odpíliť konár!"

S boľavou grimasou sa pozbieral zo zeme. Pozrel na odpílený konár, odrazu vyzeral celkom obyčajne. Vtom sa zarazil: "Ako to, že som spadol?" Prechádzal v duchu možnosť za možnosťou. Žeby mohol mať pravdu obyčajný lesák, mu však ani na um nezišlo. Keď na nič rozumné neprišiel, pobral sa ďalej, aby našiel inšpiráciu v inom konári, ktorý si pod sebou podpíli.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Dopočuli sa o tom ľudia. Konanie správcu lesa ich rozhorčilo. I sa vybrali bojovať za právo človeka píliť si konár slobodne, bez netolerantných slovných útokov zo strany lesníkov.

A správca lesa len nechápavo krútil hlavou.

Juraj Drobný

Juraj Drobný

Bloger 
  • Počet článkov:  357
  •  | 
  • Páči sa:  12x

Pôvodne ODF (obyčajný dedinský farár), ktorý sa nedopatrením dostal k práci v masmédiách. Zoznam autorových rubrík:  Príbehy fotografiíTrochu o mojom kňazstveTrochu o tom, čo mi napadloTrochu aj o viereTrochu o životeTrochu o túlaní saTrochu o knihách, ktoré mám ráTrochu o všeličomSúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu