reklama

Ty mu môžeš pomôcť

Bolo čosi po 22-hej, keď som zaregistroval cinknutie, oznamujúce správu z Facebooku. Zobral som mobil do rúk: "Nevladzam a zomeriam v kaluži krvi ale prosim o milost pane, som sam a nemam nikoho a 2 týzdne som neprezlecený od krvi čo krvácam robim si zbežne ošetrenia, len tie na čo mi p.Boh da silu ale už nevládyem ani to vykonávať po resekcii hrubého čreva takže rakovina." Ten text bol chaotický už na a prvý pohľad. Prečo si nezavolá záchranku? Prečo neosloví susedov? Prečo píše práve mne? Ak dokáže komunikovať cez fb, nestrieľa si zo mňa?

Písmo: A- | A+
Diskusia  (11)
Obrázok blogu

Povedal som si, že môže byť dezorientovaný, preto som pokračoval v komunikácii. Pýtal som sa a on odpovedal. "Nemám telofon som sam a neviem ako dalej moje dekubity sú už hrozné." "Ako vám môžem pomôcť?" "Potrebujem volať nič viac môj zdravotný stav to hned ukazem a keby som mal tel. tak tu vas formou fb neprosim o milost a pomoct."

Vypýtal som si adresu. "Pezinok, Svätoplukova 17, meno Mudr.prof Petr prosíííííííím pomôžte. Meno na zvončeku po mojom otcovi je Homola." Stále väčší zmätok. Ale ak má ten človek skutočné problémy, naozaj môže byť dezorientovaný.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Zavolal som na 155 a vysvetlil situáciu. "Budeme to riešiť," povedali. Bolo po 23-tej.

Medzitým mi písal: "Vdaka bohu otcu nebeskemu a vam budem vdacný jak dôjdete za mnou do nemocnice ... vchod mamé ako je Terno, v Pezinku ... kedy?? ... kde sú?? ... klamali ste ako dalsy dakujem."

Okolo 23:30 mi volali zo záchranky: "Sme na uvedenej adrese, ale ani jedno z vami udaných mien tu na zvončekoch nie je."

Napísal som onomu pánovi na fb: "Záchranka je pred vašim domom, nenašli zvonček ani na meno Homola ani na meno Varga .. tak o čo ide? Prečo ste ma oklamal?" Jeho odpoveď: "Hmmmm som tu ležím a aj moje meno je na čislo 17 homola meno môjho otca. Nikdy klamať nebudem!!!!!!!!!!!!!!!!!"

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Asi budem vyzerať hlúpo, ale ja som v tej chvíli naozaj nevedel, či onen pán potrebuje súrnu lekársku pomoc, alebo si zo mňa (a cezo mňa i zo záchranky) iba vystrelil. Opísal som situáciu do svojho statusu na fb a poprosil ľudí: "Mohol byť dezorientovaný a udať zlú adresu - ak niekto viete, o koho ide, skúste pomôcť." Po chvíli mi napadlo skontrolovať jeho fb profil, už bol neaktívny.

Jedno 17-násť ročné dievčatko mi napísalo do správy: "Možno fakt potrebuje pomoc, ale nie takú, o akú ťa žiadal, ale modlitebnú. Aj keď to nevie, ty mu môžeš pomôcť viac, ako si myslí..." Dnes ráno som sa cestou do práce modlil ruženec i za neho.

Juraj Drobný

Juraj Drobný

Bloger 
  • Počet článkov:  357
  •  | 
  • Páči sa:  12x

Pôvodne ODF (obyčajný dedinský farár), ktorý sa nedopatrením dostal k práci v masmédiách. Zoznam autorových rubrík:  Príbehy fotografiíTrochu o mojom kňazstveTrochu o tom, čo mi napadloTrochu aj o viereTrochu o životeTrochu o túlaní saTrochu o knihách, ktoré mám ráTrochu o všeličomSúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu