reklama

Môj deň

V nasledujúcom príspevku opäť reagujem na výzvu z blogerského prostredia, konkrétne na otázku: „Ako vyzerá taký obyčajný deň katolíckeho kňaza?“

Písmo: A- | A+
Diskusia  (42)
Obrázok blogu

 

Musím upozorniť, že nie som až taký typický katolícky kňaz: po troch rokoch na fare v Horných Kočkovciach ma v roku 1992 môj vtedajší biskup kardinál Korec vyčlenil z farskej pastorácie pre prácu v médiách. V rokoch 1994-1997 som síce ešte pôsobil ako administrátor farnosti Bobot, ale to už iba popri práci v našom mediálnom združení. A potom – ten môj „starostlivo pestovaný imidž bezdomovca“ tiež nie je pre kňaza typický ... ako vyzerá obyčajný deň kňaza vo farskej pastorácii, na to by mohol odpovedať skôr Stanko Illéš
 Zoberme si taký utorok. O 7:00 ma zobudí budík piesňou Digee Dime od kapely Burlap To Cashmere . Nasleduje sprcha, modlitba breviára a odchod do práce. Okolo 8:00, keď som už vo svojej kancelárii, prichádza najdôležitejší moment dňa: zalejem si svoj polliter kávy!

Nasleduje vybavovanie pošty, bežná práca v štúdiu a o 9:00 začína porada. Po nej sa vždy udeje niečo, čo mi zabráni dokončiť rozrobenú prácu, ale – zvykol som si na to. Presne o 12:00 mám v našej malej kaplnke svätú omšu a po nej prvé jedlo dňa, najčastejšie v čajovni v našom susedstve.

Keďže je utorok, o 14:00 má zasadnutie televízna rada a po nej je väčšinou už podvečer. Ak ešte vnímam, pokúsim sa dokončiť prácu, ktorú som začal ráno, prípadne začnem i niečo nové. A ak nemám iný program, o pár hodín neskôr sa zvyknem tak trochu odreagovať – pri čítaní príspevkov na blogu.

Pozn. ten mnou spomenutý iný program môže byť naozaj všeličo: pracovné stretnutia, organizovanie koncertov, príprava vysielania priamych prenosov – čokoľvek, čo môže človeka pohybujúceho sa v mediálnom prostredí stretnúť.

Pozn. moje pracovné povinnosti spôsobujú, že sa veľmi často túlam po Slovensku. Do Ružomberka na katedru žurnalistiky chodím prednášať (učím v blokoch), do Námestova pripravovať festival Verím Pane, do Prešova či Banskej Bystrice riešiť pobočky našej bigotnej katolíckej televízie ...

Časť noci sa snažím tráviť s ľuďmi, ktorí sú mi blízky. Mnohí z nich nie sú z Bratislavy a tak sa snažím využiť čas, keď som na cestách – po skončení pracovných povinností zvyknem u niekoho z nich prenocovať.

pozn. na Slovensku už je viacero domácností, kde sa cítim byť doma: Senec, moja bývalá farnosť Horné Kočkovce a Nosice, Trnava, Námestovo, Kežmarok, Veľké Borové – kde je farárom môj priateľ Robo (sem chodím naozaj tak často, ako mi to čas dovolí a v lete tu zvyknem „dovolenkovať“), moje trvalé bydlisko Nová Dubnica, kde žijú moja mamina s najmladším bratom a pod.

Práva vzťahy s ľuďmi, ktorí sú mi blízky, majú na mojom rebríčku hodnôt tie najvyššie miesta. Vzťahy, ktoré dávajú môjmu životu akúsi šťavu, či chuť! Ak s nimi nemôžem byť osobne, snažím sa komunikovať aspoň prostredníctvom SMSiek, či cez blog. A snažím sa byť i s ľuďmi, ktorí ma potrebujú. No stáva sa často, že pre vyčerpanosť už jednoducho nevládzem ...

Vďaka kamarátovi, predstavenému kláštora Kongregácie bratov tešiteľov z Getseman v Marianke nám v ich kláštore i „svoju“ naozajstnú izbu i kúpeľňu, no využívam ju zväčša len zopár dní v týždni. Keď už tam ale nocujem, zvyknem si ešte pred spaním zájsť do Lurdskej jaskynky na ruženec.

Vo „svojej“ izbe si potom zalejem Vifon, alebo si dám lokše z hypermarketu s Bôčikovou nátierkou, alebo si otvorím Trenčiansky párok s fazuľkou a zajedám ho „polystyrénom“, či dáku podobnú nezdravú „špecialitu“.

Na noc si zvyknem naliať trošku vínka, či brandy a pustím si dáke oddychové DVD (Sin City, Riddic, The 13th Warrior, niečo z trilógie o Bournovi a pod.).

Trošku ma trápi, že si už neviem nájsť čas na knihy (a tie som kedysi hltal). Už dlho mám rozčítaného Coellovho Pútnika do Compostelly a Douglasovho Stopárovho sprievodcu galaxiou (piaty zväzok) a nie a nie ich dočítať. V poslednom čase sa ale veľmi rád vraciam k Lewisovým Letopisom Narnie a ku knižkám Carrla Carretta, tie môžem čítať dookola a nikdy sa mi nezunujú ... Toľko teda v skratke o tom, ako vyzerajú moje dni. Väčšinou je každý z nich úplne iný a ja som stále vďačnejší, že ich smiem prežívať a navyše - že ich smiem prežívať v spoločnosti ľudí, ktorí sú často oveľa lepšími ľuďmi, než som ja.

Juraj Drobný

Juraj Drobný

Bloger 
  • Počet článkov:  357
  •  | 
  • Páči sa:  12x

Pôvodne ODF (obyčajný dedinský farár), ktorý sa nedopatrením dostal k práci v masmédiách. Zoznam autorových rubrík:  Príbehy fotografiíTrochu o mojom kňazstveTrochu o tom, čo mi napadloTrochu aj o viereTrochu o životeTrochu o túlaní saTrochu o knihách, ktoré mám ráTrochu o všeličomSúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu