reklama

Pán špirituál Žák

"Som v kňazstve šťastný. A keby som sa mal znovu narodiť, prosil by som Pána Ježiša, aby som sa znovu smel stať kňazom." To hovorieval nám bohoslovcom pán špirituál Žák, keď sme mu gratulovali k meninám.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (43)
Obrázok blogu
(zdroj: Foto: www.katnoviny.sk)

Keby to povedal niekto iný, pozeral by som sa na neho dosť podozrievavo. Keď to hovoril pán špirituál Žák, veril som mu doslova!

Stretával som ho takmer denne, keď som v rokoch 1984-1989 študoval v Bratislave teológiu a pripravoval som sa na kňazské povolanie.

Nikdy toho veľa nenahovoril. Aj keď nám večer pred kompletóriom dával punktá (body na rozjímanie), hovoril veľmi jednoducho: "Pán Ježiš mal dvanásť apoštolof, nevzdelaných rybárof ...".

Stávalo sa, že na punktá meškal. Vtedy doletel s ospravedlnením: "Viete pekne, trolejbus mi ušiel. Bol som v nemocnici za chorými ...".

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Dnes je úplne samozrejmé, že kňaz má prístup k chorým ľuďom i v nemocnici, ale vtedy - vtedy to bolo takmer nemožné. O pánovi špiritálovi sa zvyklo hovorievať, že keď ho vyhodia jednými dverami, vráti sa druhými, alebo oknom. S tou svojou neústupčivou dobrotou mi tak trochu pripomínal Gándhího.

Predvčerom som dostal mail, že náš pán špirituál František Žák zomrel. Odišiel domov k Otcovi v nedeľu Božieho Milosrdenstva vo veku 90 rokov.

Naši profesori na teológii nám o Ježišovi rozprávali. Pán špirituál Žák nám ho ukazoval svojim životom.

Juraj Drobný

Juraj Drobný

Bloger 
  • Počet článkov:  357
  •  | 
  • Páči sa:  12x

Pôvodne ODF (obyčajný dedinský farár), ktorý sa nedopatrením dostal k práci v masmédiách. Zoznam autorových rubrík:  Príbehy fotografiíTrochu o mojom kňazstveTrochu o tom, čo mi napadloTrochu aj o viereTrochu o životeTrochu o túlaní saTrochu o knihách, ktoré mám ráTrochu o všeličomSúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu