reklama

Humor púštnych otcov

"Jeden čerstvo obrátený mladý muž sa opýtal starca: "Otče, a to sa teraz budem musieť úplne zrieknuť sveta?" "Neboj sa," odpovedal starec. "Ak bude tvoj život skutočne kresťanský, svet sa okamžite zriekne teba."" Tvrdenie starca z tejto anekdoty je síce v istom zmysle politicky nekorektné, ale podľa mňa verne odráža ducha Evanjelia. Tak verne, až to človeka zamrazí.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (10)
Obrázok blogu

Niekedy v roku 270 odišiel svätý Anton Pustovník na púšť, aby tam v samote hľadal Boha. Jeho spôsob života začal priťahovať ďalších a ďalších. Svätého Antona Pustovníka dnes označujeme za zakladateľa mníšskeho života s jeho nasledovníkov voláme púštni otcovia.

"Abba Filemon hovorieval: "Filozofovia zastávajúci teóriu absolútnej logiky sa nikdy nesnažili diskutovať so ženou ...""

V benediktínskych kláštoroch sa dodnes čítavajú výroky púštnych otcov ako zdroj inšpirácie a poznania v snahe o napredovanie v duchovnom živote.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

""Prečo máš pri sebe zasvietenú lampičku, keď si predsa oslepol?" spýtali sa bratia istého nevidomého starca sediaceho na kraji ulice. "Aby tí, ktorí tadiaľto v noci prechádzajú, o mňa nezakopli.""

Nielen tzv. modernému človeku 21. storočia, ale i veriacemu kresťanovi môžu znieť cudzo. Keď sa však do nich začíta, môže v jednotlivých výrokoch s prekvapením objaviť hlboký duchovný rozmer, svojský humor a až neočakávanú sviežosť myšlienok.

"Starec povedal: "Kto sa domnieva, že pomocou peňazí urobí čokoľvek, urobí čokoľvek, aby ich mal.""

S výrokmi púštnych otcov som sa pred časom stretol vďaka priateľovi - benediktínovi. Minulý týždeň som na ne narazil v českom preklade v knižôčke Humor pouštních otců. Nedokážem odhadnúť, čo sa stane, ak po nej siahnete. Možno vás jednotlivé anekdoty oslovia podobne, ako oslovili mňa.

Juraj Drobný

Juraj Drobný

Bloger 
  • Počet článkov:  357
  •  | 
  • Páči sa:  13x

Pôvodne ODF (obyčajný dedinský farár), ktorý sa nedopatrením dostal k práci v masmédiách. Zoznam autorových rubrík:  Príbehy fotografiíTrochu o mojom kňazstveTrochu o tom, čo mi napadloTrochu aj o viereTrochu o životeTrochu o túlaní saTrochu o knihách, ktoré mám ráTrochu o všeličomSúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Iveta Rall

Iveta Rall

88 článkov
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

754 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu