reklama

Varíme s Ďurom

Som si povedal, že i ja napíšem niečo o varení. Aj keď - to varenie v mojom príbehu až také podstatné nebude. Pozn. pre tých čo ma nepoznajú: každý recept, ktorý obsahuje viac pokynov, ako "otvoríme konzervu a zjeme" považujem za zložitý. Ak niekto hľadá naozajstné recepty, odporúčam Medveďa (on už môj "recept" čítal na FB, vraj som vymyslel nové jedlo).

Písmo: A- | A+
Diskusia  (98)
Pozn. táto fotka je z iného receptu
Pozn. táto fotka je z iného receptu 

V piatok ma povinnosti viedli do Banskej Bystrice. Povedal som si: "Ide víkend, do Bratislavy sa už vracať nebudem. Prespím u kamaráta na fare na Veľkom Borovom." Keďže som sa mu o svojom zámere zmienil vopred, nenápadne mi položil rečnícku otázku: "A čo sväté omše?" Pochopil som.

Na faru som dorazil až po desiatej večer. V obývačke bolo príjemne teplúčko: babka Drbjaková (kostolníčka) zakúrila. Mne už stačilo len nahádzať drevo do krbu tesne pred spaním a potom až ráno pred svätou omšou.

Sedel som pri krbe, pozeral dáky film, popíjal dáky Rizling rýnsky, napchával sa dákymi syrovými korbáčikmi, čo som našiel v chladničke a bolo mi fajn.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

V sobotu po rannej svätej omši som si povedal, že by to chcelo raňajky. Otvoril som chladničku, tam nič moc. Potom špajzu, opäť žiadna inšpirácia. Vrátil som sa ku chladničke a zase nič. Keď som celý tento cyklus opakoval už asi po tretí raz, oslovil ma balíček cestovín ležiaci na poličke. Pozn. bol ešte pred skončením doby trvanlivosti.

V príručnej taške zvyknem občas nosievať okrem čelovky, dokladov, rezervných ponožiek, notebooku a nabíjačiek aj konzervu tuniaka v olivovom oleji a tak som mal recept vymyslený raz dva. V mierne posolenej vode som uvaril polovicu balíčka cestovín a po prepláchnutí som do nich švacol toho tuniaka, aj s olejom. Ochutnal som - bolo to dáke fádne.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Ešte raz som zašiel do komory a očí mi padli na konzervy - mandarínky. Podobne ako cestoviny, tiež boli ešte pred skončením doby trvanlivosti. Jednu z nich som otvoril, otočil hore dnom a nechal odkvapkať v dreze. Švacol som ich do zmesi cestovín s tuniakom, ochutnal a celkom mi to chutilo.

Na večeru som si chcel urobiť to isté, ale babka Drbjaková ma predbehla: priniesla mi plný tanier zemiakových placiek. Mňam.

Juraj Drobný

Juraj Drobný

Bloger 
  • Počet článkov:  357
  •  | 
  • Páči sa:  12x

Pôvodne ODF (obyčajný dedinský farár), ktorý sa nedopatrením dostal k práci v masmédiách. Zoznam autorových rubrík:  Príbehy fotografiíTrochu o mojom kňazstveTrochu o tom, čo mi napadloTrochu aj o viereTrochu o životeTrochu o túlaní saTrochu o knihách, ktoré mám ráTrochu o všeličomSúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu