reklama

Zimosen

Nedeľa bola vyčerpávajúca - pre mňa. Keď už ste raz katolíckym kňazom, také veci sa vám jednoducho stávajú. Dopoludnia tri sväté omše, krst a popoludní Krížová cesta. Obyčajná nedeľa obyčajného dedinského farára. Ale nie o tom som chcel. Tá nedeľa mala i večer a večer bol Zimosen.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (10)
Obrázok blogu
(zdroj: Foto: Andrej Fogelton)

Sedeli sme v sále DK Zrkadlový háj v Bratislave a len tak nezáväzne sme kecali ... a čakali.

Bola nedeľa, 20. marca 2011, niečo po 19:00. Opona sa ani nepohla, svetlá v sále svietili, čas plynul. "Aha, Paľo," ozvalo sa sprava. Natočil som sa tým smerom a naozaj. Pred pódiom, v kostýme Rozbitého, sa na barlách tackal Paľo Danko. Pozn. zakladateľ a protagonista tanečného divadla ATak. Premiéra ich 16. inscenácie s názvom Zimosen bola tou udalosťou, ktorá nás sem priviedla.

Po pár sekundách sa pridali i ďalší členovia súboru a svojim výstupom po celom priestore sály nám "nenápadne" naznačili, že si máme vypnúť mobily. Napokon sa Rozbitý vydriapal na pódium, svojimi barlami rozhrnul oponu a - ak napíšem, že sme sa odrazu ocitli vo svete obdivuhodných tanečných výkonov, perfektnej choreografie a predovšetkým veľmi silného príbehu, moje "hodnotenie" bude znieť ako klišé - ale ja som to tak naozaj vnímal.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Keď vyšlo Slnko (Lucia Števková), človek až fyzicky cítil jeho hrejivé lúče. Keď sa Strašiak (Katka Mönnichová) konečne vymanil zo zajatia Zimy, jeho radosť bola taká hmatateľná, žeby ste ju mohli krájať. A keď sa na pódiu objavila samotná Zima (Evka Volajová), akoby sa na celú sálu zniesol mráz.

Ak máte pocit, že moje superlatívy nie sú namieste, čo takto sa presvedčiť osobne? Pozn. termíny ďalších predstavení tu.

Príbeh ľudských tieňov, neschopných odpútať sa od svojho kontajneru s tlejúcim ohňom a vydať sa v ústrety Slnku, happyendom nekončí, prináša však nádej. Mne navyše priniesol nádherný zážitok a striasol zo mňa nedeľnú únavu. Pali, aj vy ostatní z ATak-u, ešte raz vám ďakujem.

Juraj Drobný

Juraj Drobný

Bloger 
  • Počet článkov:  357
  •  | 
  • Páči sa:  12x

Pôvodne ODF (obyčajný dedinský farár), ktorý sa nedopatrením dostal k práci v masmédiách. Zoznam autorových rubrík:  Príbehy fotografiíTrochu o mojom kňazstveTrochu o tom, čo mi napadloTrochu aj o viereTrochu o životeTrochu o túlaní saTrochu o knihách, ktoré mám ráTrochu o všeličomSúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu