reklama

Keď teda vy, hoci ste zlí ...

V jednom z svojich podobenstiev Ježiš hovorí ľuďom stojacim okolo: "Ak niekoho z vás ako otca poprosí syn o rybu, vari mu dá namiesto ryby hada? Alebo ak pýta vajce, podá mu škorpióna? Keď teda vy, hoci ste zlí, viete dávať dobré dary svojim deťom, o čo skôr dá nebeský Otec Ducha Svätého tým, čo ho prosia!" (Lk 11, 11-13) Tvrdé? Nepravdivé?

Písmo: A- | A+
Diskusia  (18)
Obrázok blogu

Vo všeobecnosti sa má zato, že na Slovensku žijú dobrí ľudia, čestní a charakterní (až na pár kriminálnikov).

Teda neviem, či sa má zato vo všeobecnosti, ale kdekoľvek sa s ľuďmi stretávam, poväčšine sa každý za dobrého považuje: blogeri, politici, farníci, športovci, umelci, dobrovoľníci, rodáci, či kolegovia v robote.

Problém nastáva, keď chcem dobrotu nás tu žijúcich konfrontovať s každodennou realitou: ak na Slovensku žijú dobrí ľudia (teda až na pár kriminálnikov), mali by sme tu mať raj na zemi. Ibaže my tu ten raj akosi nemáme.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Skúsme si vybrať dáku vzorku obyvateľstva a trochu si na ňu posvietiť: napríklad 150 poslancov, ktorých sme si zvolili vo voľbách + n členov vlády. Opoziční politici tvrdia, že tí koaliční kradnú a klamú (alebo niečo také). Na druhej strane koaliční tvrdia, že to robia tí opoziční. Teraz nie je podstatné kto, podstatné je, že niekto tu asi naozaj niečo také robí. A máme po čestnosti a charakternosti.

Pozn. námietka - nás sa to netýka, to tí "tam hore" - podľa mňa neobstojí. Tí "tam hore" sú len vzorkou z nás "tu dolu".

Ako to teda vidím ja? Myslím si, že záleží na "vzťažnej sústave". Ak sa porovnávam trebárs s Adolfom Hitlerom, mám zo seba celkom dobrý pocit. Ale ak sa začnem porovnávať napríklad s Ježišom, nezostáva mi nič iné, len vysloviť: "Pre tvoje meno, Pane, odpusť mi môj hriech, i keď je veľký." (Ž 25,11)

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Som presvedčený, že Ježišovo hodnotenie: "Keď teda vy, hoci ste zlí ...", sa týka každého jedného z nás, aj keď znie tvrdo. A cesta von je pre mňa možná iba vtedy, ak si to priznám a začnem pracovať na svojej náprave.

Juraj Drobný

Juraj Drobný

Bloger 
  • Počet článkov:  357
  •  | 
  • Páči sa:  12x

Pôvodne ODF (obyčajný dedinský farár), ktorý sa nedopatrením dostal k práci v masmédiách. Zoznam autorových rubrík:  Príbehy fotografiíTrochu o mojom kňazstveTrochu o tom, čo mi napadloTrochu aj o viereTrochu o životeTrochu o túlaní saTrochu o knihách, ktoré mám ráTrochu o všeličomSúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu