reklama

Ja chcem! ... alebo buď vôľa tvoja?

Na počiatku stvoril Boh človeka povedal mu: "Zo všetkých stromov raja môžeš jesť. Zo stromu poznania dobra a zla však nejedz! Lebo v deň, keď by si z neho jedol, istotne zomrieš." (Gn 2,16-17) Zdá sa, že človek síce prijal tento Boží plán, ale v istom momente si povedal: "Ja chcem!" jesť zo zakázaného stromu. Čo sa udialo potom, všetci dobre poznáme. Na ono "ja chcem!" ktoré bolo v rozpore s Božím "nebudeš!" doplatil človek stratou raja. (Gn 3)

Písmo: A- | A+
Diskusia  (31)
Obrázok blogu

Keď v plnosti času vstupuje do Dejín spásy Ježiš Kristus, medzi iným definuje svoje poslanie i takto: "...nehľadám svoju vôľu, ale vôľu toho, ktorý ma poslal." (Jn 5,30) A svojim nasledovníkom hovorí jasne: "Nie každý, kto mi hovorí: "Pane, Pane," vojde do nebeského kráľovstva, ale iba ten, kto plní vôľu môjho Otca, ktorý je na nebesiach." (Mt 7,21) Prezradil i to, ako spoznať vôľu Otca: "A tak každý, kto počúva tieto moje slová a uskutočňuje ich, podobá sa múdremu mužovi, ktorý si postavil dom na skale." (Mt 7,24)

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Je žiaľ paradoxné, že hoci to my (kresťania) vieme a dokonca sa denne modlíme: "buď vôľa tvoja" (Mt 6,10), v konkrétnej životnej situácii z nás znova a znova vyletí: "Ja chcem!"

Pozn. nikto z nás to takto "natvrdo" neformuluje. Vždy máme na všetko svoje neotrasiteľné argumenty a často sa oháňame Božími príkazmi (podobne ako židovská Veľrada, keď odsúdila Ježiša na smrť).

Neviem odpovedať na otázku, prečo niektorí kňazi zneužívali malé deti, prečo niekomu zomrie dieťa, iného opustí manželka, prečo sa niekto narodí ako postihnutý, či prečo sú celé etniká vyvražďované ... to sú veci, ktoré sa dejú a ja im nerozumiem. Ale jedno viem: Boh má pre každého svoj plán, každý z nás má dokonca i všetky vlasy na hlave spočítané. (Mt 10,29-31)

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Keď sa my (kresťania) denne modlíme "buď vôľa tvoja," tak nech to nie je iba prázdna fráza. Nech sa namiesto sebeckého "ja chcem" snažíme radšej vždy zaujať vnútorný postoj: "Nauč ma plniť tvoju vôľu, lebo ty si môj Boh; na správnu cestu nech ma vedie tvoj dobrý duch." (Ž 143,10)

Nemôžem si pomôcť, ale mám pocit že i dnes, keď človek na Božie "nebudeš!" (či "budeš!") odpovedá svojim "ja chcem!" - vždy to končí zle.

Juraj Drobný

Juraj Drobný

Bloger 
  • Počet článkov:  357
  •  | 
  • Páči sa:  12x

Pôvodne ODF (obyčajný dedinský farár), ktorý sa nedopatrením dostal k práci v masmédiách. Zoznam autorových rubrík:  Príbehy fotografiíTrochu o mojom kňazstveTrochu o tom, čo mi napadloTrochu aj o viereTrochu o životeTrochu o túlaní saTrochu o knihách, ktoré mám ráTrochu o všeličomSúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu