reklama

Človek, tvor omylný

"Urobím si chlieb vo vajíčku," povedal T. dnes ráno, keď zrevidoval zásoby farskej kuchyne a chladničky. "Neurobíš, nemáme olej," schladil som jeho kuchársky zápal. "Ja urobím praženicu na oravskej slanine."

Písmo: A- | A+
Diskusia  (7)
Zvyšok inkriminovanej praženice je na panvici. M. i T. (v úzadí) po raňajkách.
Zvyšok inkriminovanej praženice je na panvici. M. i T. (v úzadí) po raňajkách. 

Praženica na oravskej slanine je môj obľúbený recept. Nakrájam si slaninku na kocky, hodím na panvicu, trošku poškvarím a pridám vajíčka. Na bublajúcu zmes nasypem mleté čierne korenie a mletú sladkú červenú papriku. Ako správny kuchársky barbar nepoužívam cibuľu, ani nesolím. Dnes som však varil aj pre M. (spolu s T. patrí medzi našich kostolníkov) a ona soľ veľmi rada. Tak som do vajíčok trošku toho bieleho prášku vmiešal. Pozn. v Lamači zvyknú kostolníčiť študenti.

S chuťou sme sa pustili do raňajok. M. sa po prvom súste zastavila a "prosím si soľ," povedala. S poznámkou, že veľa soli škodí, som jej ju podal. "To je cukor," skonštatovala po krátkom prieskume obsahu dózy a šla si po dózu druhú, ktorá tej prvej akoby z oka vypadla, až na ten obsah. Biely prášok vmiešala do svojej porcie a spokojne sa naraňajkovala. A mne konečne "docvaklo" - tú našu praženicu na oravskej slanine som osolil kryštálovým cukrom.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Ja viem, to sa stáva. Občas niekto nasype soľ do kávy, ja som nasypal cukor do praženice. Ale ja som si bol tak istý, že to, čo do nej sypem, je soľ, akože sa Ďuro Drobný volám.

Juraj Drobný

Juraj Drobný

Bloger 
  • Počet článkov:  357
  •  | 
  • Páči sa:  12x

Pôvodne ODF (obyčajný dedinský farár), ktorý sa nedopatrením dostal k práci v masmédiách. Zoznam autorových rubrík:  Príbehy fotografiíTrochu o mojom kňazstveTrochu o tom, čo mi napadloTrochu aj o viereTrochu o životeTrochu o túlaní saTrochu o knihách, ktoré mám ráTrochu o všeličomSúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu