reklama

Budem konkrétny (o lekároch)

V istej diskusii sa (parafrázujem) objavilo: "Lekári sú vydierači a nenažranci, ani jeden z nich nebýva v bytovke, majú luxusné autá a decká na drahých školách! Vyštudovali aj za moje dane! Každý berie úplatky. A teraz si z nás robia rukojemníkov!" Od 1981 som ako diagnostikovaný bechterevik (dnes 5. stupňa) na lekárov odkázaný. Za tých 30 rokov mám s nimi svoje skúsenosti a musím povedať, že sú radikálne odlišné od tu parafrázovaného diskusného príspevku. Budem konkrétny.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (20)
Po operácii vo VÚRCH Piešťany (operoval MUDr. Pravda)
Po operácii vo VÚRCH Piešťany (operoval MUDr. Pravda) 

Po operácii vo VÚRCH Piešťany (operoval MUDr. Pravda)

Pár mesiacov po maturite mi opuchol členok a nedokázal som sa postaviť na nohu. Po neúspešných pokusoch závodného lekára a ortopéda ma poslali do Považskej Bystrice na reumatológiu. Reumatologička MUDr. Hausnerová sa mi na dlhé roky stala akoby ďalšou mamou.

Vo Výskumnou ústave reumatických chorôb v Piešťanoch (VÚRCH, dnes NÚRCH) mi MUDr. Daniel Žlnay upresnil diagnózu a nastavil liečbu. Roky som sem cez prázdniny chodieval na preliečenie. A vďaka ortopédovi MUDr. Pravdovi (operoval ma trikrát) mám dnes napr. v poriadku koleno.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Keď ma prijali na teológiu, mojou reumatologičkou sa stala MUDr. Zvarová. Úžasný človek a vynikajúca lekárka. Ako novokňaz som nastúpil na kaplánske miesto do Považskej Bystrice a vrátil som sa do ambulancie MUDr. Hausnerovej. Po jej odchode do dôchodku ju nahradila MUDr. Šímová.

Čas plynul. Vo VÚRCHu sa mojim lekárom stal MUDr. František Matejička a v ňom som opäť stretol aj úžasného človeka, aj špičkového odborníka. Keď pre zdravotné problémy dlhý čas nemohol pracovať, prevzal ma MUDr. Martin Žlnay. Vďaka nemu žijem už zhruba 7 rokov bez bolestí.

Jeho kolega, internista MUDr. Peter Poprac, mi v istej situácii v podstate zachránil život. Následnú fenestráciu perikardu mi robili v SÚSCHu (dnes Národný ústav srdcových a cievnych chorôb).

SkryťVypnúť reklamu
reklama

1. septembra 2008 som sa rozhodol urobiť niečo pre svoje zdravie a po pár 100 metroch som preletel cez predné koleso bicykla, na dvoch miestach zle zlomenú a neovládateľnú ruku mi zachránili traumatológ MUDr. Martinec a neurochirurg MUDr. Palenčár.

Ak spomeniem zubárku MUDr. Daňovú, ktorá sa mi o zuby stará od mojej maturity, či obvodnú lekárku MUDr. Okoličányovú, ešte stále to bude len časť z lekárov, ktorých som vo svojom živote stretol a ktorým vďačím za veľa.

Netvrdím, že parafrázovaný diskusný príspevok v perexe nemôže mať základ v reálnom živote. Netvrdím ani, že mnou spomínaní lekári sú bez chyby. Ale veď kto z nás je? Len mi príde nefér, hádzať všetkých do jedného vreca.

Juraj Drobný

Juraj Drobný

Bloger 
  • Počet článkov:  357
  •  | 
  • Páči sa:  13x

Pôvodne ODF (obyčajný dedinský farár), ktorý sa nedopatrením dostal k práci v masmédiách. Zoznam autorových rubrík:  Príbehy fotografiíTrochu o mojom kňazstveTrochu o tom, čo mi napadloTrochu aj o viereTrochu o životeTrochu o túlaní saTrochu o knihách, ktoré mám ráTrochu o všeličomSúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Monika Nagyova

Monika Nagyova

296 článkov
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

754 článkov
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu