reklama

koNIEc - cirkúsok srdca

Je koniec... koNIEc? Ako sa to vezme. Bol 18. marec 2012, blížila sa 19-ta hodina. Opäť som sedel v sále Domu kultúry Zrkadlový háj v Bratislave a spolu ďalšími ATaku chtivými som čakal, čo sa bude diať. Neprečítal som si bulletin, nevedel som, čo príde. Od Paľa (Pavol Danko, zakladateľ a šéf tanečného divadla ATak) som vedel len, že bude cirkus. Teda presnejšie koNIEc - cirkúsok srdca.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (0)
Premiéra predstavenia 18. marca 2012
Premiéra predstavenia 18. marca 2012 (zdroj: Foto: screenshot zo záznamu)

Bulletin som si neprečítal dodnes. Asi by som mal. Možno by som lepšie chápal jednotlivé postavy, vzťahy medzi nimi, či skryté významy scén. Ale čo ak práve to nechcem?

Predstavte si čosi ako cirkusové šapitó, teda jeho vnútro. Trampolína, stupne po ktorých môžu skákať levy (skrotené samozrejme), len bez tých levov. A veľké zrkadlo. A klaun. Evidentne zošlý vekom.

A cirkusanti. Dievčinka s kruhom, cez ktorý vždy niekto núti preliezť niekoho. Dievčinka ohybná, akoby ani kosti nemala. Dievčinka imitujúca chôdzu po lane. Žonglérka. A tichý smútok.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

A farby. Pestré, mihotajúce sa pred očami. Mladý klaun vyvádzajúci na trampolíne, že až zamrazí. A nefalšovaná, bláznivá radosť.

A dokonalý sen o dokonalom pohybe. O dokonalom tanci. Alebo to bol tanec osobne, čo zostúpil do šapitó? Dokonalý sen - smutná nostalgia, alebo zdroj energie, poháňajúci život?

Bol 18. marec 2012. Predstavenie sa skončilo a ja som spolu ďalšími ATaku chtivými stál a tlieskal. A bolo mi.

"Aby sme nenechali zvíťaziť starobu v nás, ktorá nás presviedča, že už nevládzeme, už nemáme síl, toto sa už nepatrí, toto by sme už nemali robiť... Ak dospelý nezabudne na dieťa v sebe, tak má pred sebou krásny život." (Pavol Danko, cca od 14:05)

Juraj Drobný

Juraj Drobný

Bloger 
  • Počet článkov:  357
  •  | 
  • Páči sa:  12x

Pôvodne ODF (obyčajný dedinský farár), ktorý sa nedopatrením dostal k práci v masmédiách. Zoznam autorových rubrík:  Príbehy fotografiíTrochu o mojom kňazstveTrochu o tom, čo mi napadloTrochu aj o viereTrochu o životeTrochu o túlaní saTrochu o knihách, ktoré mám ráTrochu o všeličomSúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu