reklama

Servo ordinem

„Zachovaj poriadok a poriadok zachová teba.“ Toto staré latinské príslovie mi bolo pripomínané, keď som mal doma upratovať a mne sa nechcelo. Zvyčajne som si zamrmlal popod fúzy: „inteligent sa orientuje aj v chaose,“ a pustil som sa do roboty. Z upratovania sa vyzuť nedalo.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (3)
Kláštor Premenenia Pána v Sampore
Kláštor Premenenia Pána v Sampore 

Toľko história, teraz sa však vráťme nazad do súčasnosti. Zašiel som si na pár dní do Samporu k benediktínom. Aj oddych som už potreboval, aj duchovnú obnovu... Hneď po príchode som si pozeral denný poriadok, či sa od môjho pobytu pred rokom niečo nezmenilo. Nezmenilo.

5:30 – ranné chvály, rozjímanie, príprava na svätú omšu, 6:30 – svätá omša, 7:30 – raňajky, 8:00 – práca, 12:20 – posvätné čítanie, 13:00 – obed, siesta, 14:30 – modlitba cez deň, 14:45 – práca, 17:00 – vešpery, 17:30 – lectio divina, 18:30 – večera,20:00 – kompletórium, silentium, 22:00 – zhasínanie svetiel.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

A ono „servo ordinem ...“ (zachovaj poriadok) odrazu nevyzeralo až tak veľmi od veci, ako keď som bol puberťák. Skôr naopak. (Pozn. asi už nie som inteligent ☺)

Len tak mi teraz napadlo; čo ak aktuálna neaktuálnosť mnohých pravidiel a hodnôt otcov spočíva iba v tom, že sme na ne zatiaľ nedorástli?

Juraj Drobný

Juraj Drobný

Bloger 
  • Počet článkov:  357
  •  | 
  • Páči sa:  12x

Pôvodne ODF (obyčajný dedinský farár), ktorý sa nedopatrením dostal k práci v masmédiách. Zoznam autorových rubrík:  Príbehy fotografiíTrochu o mojom kňazstveTrochu o tom, čo mi napadloTrochu aj o viereTrochu o životeTrochu o túlaní saTrochu o knihách, ktoré mám ráTrochu o všeličomSúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu