reklama

Telefonujem nerád

Aj mobil mám nastavený na najtichšie možné "zvonenie". Keď som však komusi vysvetľoval, že v mojom prípade je to tak odjakživa, vzápätí som sa musel opraviť. Časový údaj "odjakživa" by totiž v mojom prípade znamenal len pár rokov. V dobách nie veľmi vzdialených som telefonoval rád. Tak som sa zamyslel; ako je vôbec možné, že ja, ktorý som bol schopný pretelefonovať desiatky minút, odmietam zdvihnúť blikajúci mobil?

Písmo: A- | A+
Diskusia  (8)
Z čias, keď som telefonoval rád
Z čias, keď som telefonoval rád 

Keď sa s niekým rozprávam, potrebujem vidieť jeho oči, gestá, mimiku. Potrebujem ho mať pri sebe. Lebo veď ja sa s ľuďmi rozprávam rád, keď ich vidím. Žeby moja nechuť k telefonovaniu mala korene tu? V minulosti mi ale reálna neprítomnosť so mnou telefonujúceho v telefonovaní neprekážala.

Kľúčovým faktorom v kazue Ďuro nerád telefonuje by mohla byť aj istá súhra okolností; zvyšujúce sa pracovné zaťaženie a vstup esmesiek do môjho života a tiež fakt, že už nie som najmladší. Vysvetlím.

Sedím si vo svojej kancelárii a pracujem. Nahadzujem aktuality na náš web. Cez google rozhovor (textový) mi príde požiadavka od kolegyne zo spravodajstva: "Nahodila som texty do košieľky, pozri si ich." Odložím rozrobené aktuality a začínam redigovať spravodajské príspevky. Nestihnem prejsť ani tretinu, keď ma zavolá riaditeľ: "Volali mi z Banskej Bystrice. Ide o tú kňazskú vysviacku. Vysielame ju? Vybehni ku mne na chvíľu." Cestou od riaditeľa stretnem kolegu: "Luxáreň máš na SUPe." Po návrate do kancelárie si teda spustím reláciu Luxáreň, robím si poznámky o miestach, ktoré treba opraviť, a do toho mi zazvoní telefón. Zdvihnem, vypočujem si otázku z druhej strany, čo najstručnejšie odpoviem, ibaže človek na druhej strane neskladá a pretečená operačná pamäť v mojej hlave začína strácať pakety s informáciami. Po desiatich minútach vyčerpávajúceho rozhovoru skladám telefón. Na displeji notebooku mi bliká požiadavka od kolegyne zo spravodajstva: "Prišla moderátorka správ, má na nás len hodinu, okamžite potrebujem aspoň zahláska!"

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Tak takto, či podobne vyzerá scenár krátkeho výseku mojej pracovnej doby. Tento tu je však v istom bode čistou fikciou. Prečo? Lebo mne mobil nezazvoní. Mám ho nastavený na najtichšie možné "zvonenie". Zvyšok je však každodennou skutočnosťou.

"A keď od teba niečo potrebujem?" pýtajú sa ma ľudia. "Keď mi zavoláš a ja zdvihnem, aj tak ti to nepomôže," odpovedám. "Hneď, ako zložím, zabudnem. Pošli mi radšej mail, alebo esemesku."

V hlave mi však vŕta nespokojná otázka: "Čo ak je ten skutočný dôvod niekde úplne inde?"

Juraj Drobný

Juraj Drobný

Bloger 
  • Počet článkov:  357
  •  | 
  • Páči sa:  12x

Pôvodne ODF (obyčajný dedinský farár), ktorý sa nedopatrením dostal k práci v masmédiách. Zoznam autorových rubrík:  Príbehy fotografiíTrochu o mojom kňazstveTrochu o tom, čo mi napadloTrochu aj o viereTrochu o životeTrochu o túlaní saTrochu o knihách, ktoré mám ráTrochu o všeličomSúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu