reklama

Festival Verím Pane 2013 a bilbordy CBR

Udalosť z festivalu Verím Pane v Námestove som po rozhovore s aktivistom CBR považoval z uzatvorenú. Ani na text CBR, ktorý sa objavil na internete, som reagovať nechcel. Ale keď ma oslovil Lukáš Obšitník z portálu postoy.sk, uvedomil som si, že sa vyjadreniu nevyhnem.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (30)
Obrázok blogu
(zdroj: http://gospelfoto.eds.sk/picture.php?/16659/category/31)

Na úvod chcem poznamenať, že som nikdy nebol riaditeľom TV LUX. A tiež, že Janku Tutkovú (CBR) si hlboko vážim a v istom slova zmysle i obdivujem pre jej zápal a odvahu, s akou sa bije za právo detí narodiť sa (to robím i ja na blogu, napr. v tomto texte), i keď sa nestotožňujem s metódami, ktoré používa. Pred pár rokmi som ju privítal na Verím Pane, i so spomínanými bilbordmi. Hoci ja by som touto formou kampaň nerobil, povedal som si, že tieto drastické obrázky by mohli otriasť svedomím ľudí.

No a teraz k samotnej udalosti. Počas festivalu (ktorý organizujem už roku 1990) mi zavolalo pár rodičov, či viem aké bilbordy sú postavené priamo v areáli festivalu, plného rodičov s malými deťmi. Drastické fotografie nenarodených detí po potrate, obesenec, porovnávanie s nacistickými zverstvami, hákové kríže. A že prítomní veriaci rodičia si neprajú, aby sa ich malé deti na to pozerali, tak nech s tým niečo robím. Keďže som presvedčený, že za výchovu detí sú na prvom mieste zodpovední rodičia, rozhodol som sa výstavu v priestoroch festivalu zrušiť.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

S mestom Námestovo máme dohodu, že počas festivalu sa v priestoroch jeho konania neumiestňuje nič bez nášho súhlasu. Preto som požiadal spoluorganizátorov, aby mojom mene poprosili organizátora výstavy o jej odstránenie, nakoľko ju v areáli festivalu umiestnil svojvoľne. Vzápätí mi volali, že odmieta a dali mi ho k telefónu. Dôrazne som ho požiadal, aby výstavu z areálu festivalu odstránil. Opäť odmietol. Napokon ale predsa len výstavu zbalil.

Po nejakom čase mi spoluorganizátori volali, že oná výstava zase stojí – hneď za poslednými radami sedačiek v amfiteátri – a že onen pán ju zase odmieta zložiť. To ma vytočilo a tak som tam šiel osobne. Bilbordy som posklápal na zem a spolu s ďalšími organizátormi sme ich odniesli na trávnik na konci parkoviska. Janke Tutkovej som poslal smsku, aby mu zavolala, nech výstavu zbalí a odíde.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Po pár desiatkach minút som šiel som za oným pánom a poprosil som ho o odpustenie za spôsob, akým som tú výstavu zrušil. Jeho slová: „Odpúšťam vám,“ zo mňa vyplavili aj poslednú kvapku negatívnych emócií. Vzápätí ma on poprosil o odpustenie za to, že výstavu inštaloval v areáli festivalu a nie mimo neho. Nemal som prečo mu neodpustiť. Potom mi vysvetlil, že to druhé miesto zvolil tak, aby bolo mimo areál festivalu. Objali sme sa, dal som mu požehnanie a s tým sme sa rozišli.

Je mi však ľúto, že hoci máme rovnaké a nekompromisné názory na tému ochrany života od počatia po prirodzenú smrť, nie je CBR schopné rešpektovať, že niekto môže mať iný názor na spôsob ich prezentácie.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Pozn. v rámci festivalovej svätej omše som prečítal výzvu na účasť na Národnom pochode za život a aktivista tejto iniciatívy mal možnosť postaviť si bilbord vedľa hlavného pódia a tiež prihovoriť sa účastníkom priamo z hlavného pódia počas koncertov. Pozn. text bol napísaný pre postoy.sk

Juraj Drobný

Juraj Drobný

Bloger 
  • Počet článkov:  357
  •  | 
  • Páči sa:  13x

Pôvodne ODF (obyčajný dedinský farár), ktorý sa nedopatrením dostal k práci v masmédiách. Zoznam autorových rubrík:  Príbehy fotografiíTrochu o mojom kňazstveTrochu o tom, čo mi napadloTrochu aj o viereTrochu o životeTrochu o túlaní saTrochu o knihách, ktoré mám ráTrochu o všeličomSúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Post Bellum SK

Post Bellum SK

75 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

754 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

24 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu