reklama

La última cima

Pred pár týždňami sa mi doniesla informácia o španielskom dokumentárnom filme La última cima (Posledný vrchol). Príbeh katolíckeho kňaza Pabla Domínguez Prieta. Pozrel som si trailer, prečítal zopár recenzií a so zmiešanými pocitmi som čakal na novinársku premiéru. Bola včera, v kine Mladosť.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (2)
Pablo Domínguez Prieto
Pablo Domínguez Prieto 

V kinosále sedel i filmový teoretik Pavel Branko. Vďaka nemu som pred rokmi začal vnímať rozdiely medzi filmom a televíznym programom. Netuším, ako na neho dokument La última cima zapôsobil, po skončení projekcie som s ním nehovoril. Nuž a ako zapôsobil na mňa?

Film sa rozbehol vo veľkom štýle. Štylizovaná animácia ukrižovania kňaza, provokujúce režisérske uvedenie, rýchle prestrihy Pablovej prednášky s výpoveďami ľudí z jeho blízkosti, anketa, hudobno-obrazové koláže, prekvapivé momenty v každej chvíli. S pribúdajúcimi minútami však toho prekvapujúceho ubúdalo, film spomalil a zacyklil sa. Zhruba v jeho druhej tretine som začal zaspávať. Svoje urobil i fakt, že takmer polovicu titulkov som jednoducho nedokázal prečítať, splývali s pozadím. A režisérske vstupy-monológy? Hm.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Vyšiel som z kina, rozlúčil sa s priateľmi a zostal som sám. A kdesi z hĺbky ticha samoty sa na povrch predrala otázka: "Ďuro, prečo ty nie si takým kňazom, akým bol Pablo?"

Pablo Domínguez Prieto sa narodil 3. júla 1966 v Madride. Bol katolíckym kňazom, filozofom a teológom, autorom viacerých kníh, dekanom Teologickej fakulty San Damaso de Madrid. Medzi ľuďmi bol známy ako kňaz, ktorý v každom človeku hľadá dobro a každému sa venuje s plnou pozornosťou. Rád chodil na hory. Zahynul 15. februára 2009 pri zostupe zo San Miguel Moncayo. Dokument, ktorý o jeho živote v roku 2010 natočil režisér Juan Manuel Cotelo, ide v júni 2014 do slovenskej kinodistribúcie v pôvodnom znení s titulkami.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Čo dodať na záver? Tento film by som dal ako "povinné čitanie" všetkým bohoslovcom, kňazom, i biskupom; aby sme si cez Pablov príbeh oživili onen autentický zápal pre Božie kráľovstvo, ktorý - ako chcem veriť - v každom z nás horel, keď sme začuli Kristov hlas, hovoriaci: "Poď za mnou," a ktorý v niektorých z nás dnes už sotva tlie. A odporúčam ho i vám, ktorí kňazmi (v služobnom kňazstve) nie ste. Keď odfiltrujete "režisérske nánosy" robiace z Pabla človeka svätejšieho, ako sám Boh, zostane vám príbeh Kristovho kňaza, akého by každý z vás chcel mať za priateľa, či farára.

Juraj Drobný

Juraj Drobný

Bloger 
  • Počet článkov:  357
  •  | 
  • Páči sa:  12x

Pôvodne ODF (obyčajný dedinský farár), ktorý sa nedopatrením dostal k práci v masmédiách. Zoznam autorových rubrík:  Príbehy fotografiíTrochu o mojom kňazstveTrochu o tom, čo mi napadloTrochu aj o viereTrochu o životeTrochu o túlaní saTrochu o knihách, ktoré mám ráTrochu o všeličomSúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Iveta Rall

Iveta Rall

86 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Post Bellum SK

Post Bellum SK

73 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu