reklama

Kolobežka Kostka UNI2

Prečo a akú kolobežku som si kúpil, som už písal. Medzitým som našiel trasu z Alstrovej 121 na Prepoštskú 5, ktorou sa dá ísť na kolobežke pomerne bezpečne. Pred chvíľou som dorazil z roboty domov, osprchoval som sa a povedal som si, že je načase zhrnúť moje začiatočnícke postrehy.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (10)
Kostka UNI2
Kostka UNI2 

Tých zhruba 9 km do práce prejdem v pohode za necelých 50 minút, s cestou nazad je to podobne. Jazdím väčšinou po chodníkoch, na cestu zídem iba vtedy, keď chodníka niet. Ako hovorí názov článku, jazdím na kolobežke Kostka UNI2.

Je pomerne malá a doma nezaberá veľa miesta. Vpredu má 20" a vzadu 12" koleso. Než som si ju kúpil, skúšal som jazdiť i na skladacej kolobežke. Rozdiel v pocite z jazdy, z jazdného komfortu, je neporovnateľný. Neviem ale posúdiť, ako by sa mi jazdilo na väčších kolesách, to som zatiaľ neskúšal. Viem si však predstaviť, že ak by moja kolobežka nemala 100 mm, ale 65 mm náboje (aké dnes Kostka montuje do drahších kolobežiek), asi by som tak často nezavadil pri odraze ľavou nohou o náboj zadného kolesa. Len 380 mm nášľap mi postačuje. Mám veľkosť topánky 7, na nášľap mi vojdú obe nohy. A keby aj nie, nohu si môžem oprieť o zadný oceľový blatník. Pozn. v zadnom blatníku je integrované červené svetlo. Ešte stále som neprišiel na to, ako ho odtiaľ dostanem von, keď budem musieť vymeniť baterky. Pozn. 2 drží ho imbusová skutka, po jej vyskrutkovaní sa dá svetlo jednoducho vysunúť. Baterky vymenené. 

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Jazda dolu kopcom je na takejto kolobežke super zážitok, len mám obavu, že zadná brzda na 12" kolese by pri väčšej rýchlosti nemusela byť dostatočne účinná. Pozn. jeden z diskutérov mi napísal, že kolobežkári brzdia prednou brzdou, už to robím i ja.

Tradičnú začiatočnícku otázku, či sa odrážať iba jednou nohou, alebo nohy striedať, vyriešila moja kondícia blížiaca sa nule; nohy striedam pravidelne zhruba po štyroch odrazoch. Ak by som to neurobil, tak ma noha, na ktorej stojím, začne bolieť.

Trochu mám problém s rukami; zhruba po 4-5 km mi začne tŕpnuť ľavá dlaň a prsty. Musím pustiť riadidlá a pocvičiť s ňou. A ešte stále nedokážem odhadnúť, ktorý obrubník zídem bez problémov a pred ktorým treba radšej zastaviť a zísť z kolobežky.

SkryťVypnúť reklamu
reklama
Kostka UNI2 a kombo
Kostka UNI2 a kombo 

Pozn. aj basové kombo sa na nej dá odviezť, konkrétne z pešej zóny (Kapitulská 4) k miestu, kam si poň jeho majiteľ, basgitarista kapely Služobníci Najvyššieho, mohol prísť autom (ambasáda USA)

Keď sa na to pozerám s istým odstupom času, kúpiť si kolobežku bolo dobré rozhodnutie a pri mojom dennom sedení za počítačom prejsť na nej párkrát za týždeň 18 km nie je na zahodenie. Len som zatiaľ nevymyslel, aký športoidný pohyb si naordinujem, keď príde zima.

Juraj Drobný

Juraj Drobný

Bloger 
  • Počet článkov:  357
  •  | 
  • Páči sa:  12x

Pôvodne ODF (obyčajný dedinský farár), ktorý sa nedopatrením dostal k práci v masmédiách. Zoznam autorových rubrík:  Príbehy fotografiíTrochu o mojom kňazstveTrochu o tom, čo mi napadloTrochu aj o viereTrochu o životeTrochu o túlaní saTrochu o knihách, ktoré mám ráTrochu o všeličomSúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu