reklama

Karikatúra Krista

V dnešnom evanjeliu (21. nedeľa obdobia cez rok, cyklus A) sa Ježiš pýta svojich učeníkov: A za koho ma pokladáte vy?“ Odpovedal Šimon Peter: „Ty si Mesiáš, Syn živého Boha.“ (Mt 16, 15-16)

Písmo: A- | A+
Diskusia  (1)

Za Kristových učeníkov sa dnes považujeme i my, katolíci. Myslím si, že nikomu z nás dnes nerobí problém odpovedať na jeho otázku podobne, ako odpovedal Peter; keďže Ježiš potvrdil, že je správna, naučili sme sa ju. Korešponduje však moja odpoveď: "Ty si Mesiáš, Syn živého Boha," s mojimi životnými postojmi a konaním?

Trochu som sa zamyslel; za koho by dnes ľudia mohli považovať Krista, ak by nebolo k dispozícii Evanjelium a mohli by sa s ním stretnúť iba v osobe mňa - katolíka? Nie som skôr karikatúra, ako jeho verný obraz? Tu je zopár mojich postrehov.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Ježiš ako revolucionár. Chodiaci po krčmách, či mítingoch a pri pive, či bez neho, vyzývajúci na boj proti "tým hore", zapredancom, skorumpovaným politikom či zradcom národa.

Ježiš ako džin. Čakajúci, kedy veriaci katolík "pohladká" ruženec, navštívi Turzovku, vojde do spovedelnice, alebo daruje na kostol slušnú čiastku, aby mu okamžite splnil jeho priania, či odpustil hriechy (pozn. aby mohol znovu hrešiť, s čistým svedomím).

Ježiš ako policajt. Chodiaci s krajčírskym metrom, merajúci dĺžku dievčenských sukní a hĺbku výstrihov. Nazerajúci cez kľúčovú dierku do manželských spální a sledujúci, či veci sa tam dejúce sú v súlade s "kostolným" poriadkom. Prísne sledujúci, či majú jeho kňazi pri slúžení svätých omší ruky v správnej polohe a tvár obrátenú smerom k východu.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Ježiš ako senilný deduško (2000 rokov je 2000 rokov). V podstate je mu jedno, čo sa na zemi deje; aj tak už dávno stratil prehľad a dosah, ak ho vôbec niekedy mal.

Ježiš ako hipík. Hlásajúci všeobecnú a všeobjímajúcu lásku, bojujúci za právo na legálny "sex, drogy a rock and roll" pre všetkých.

Ježiš ako diktátor. Robiaci poriadok s neprispôsobivými menšinami. Tvrdou rukou zasahujúci proti tým, čo sú iní, prípadne nechcú "držať hubu a krok".

Ježiš ako nekompromisný sudca. Už tu na zemi prstom ukazujúci na tých, ktorí sú dobrí (samozrejme, že ja a ešte pár mojich kamarátov) a tých, ktorí sú zlí (farári, nevesty, susedia, rusofili...).

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Ježiš ako...

My, ktorí sa dnes považujeme za Kristových učeníkov; nebuďme jeho karikatúrami. Učme sa každý deň znovu a znovu, s Evanjeliom v rukách, byť jeho čo najvernejším obrazom; vo svojich životných postojoch, i v konaní.

Pozn. som dnes kázal v Trojičke pri sv. omši o 10:30 h.

Juraj Drobný

Juraj Drobný

Bloger 
  • Počet článkov:  357
  •  | 
  • Páči sa:  13x

Pôvodne ODF (obyčajný dedinský farár), ktorý sa nedopatrením dostal k práci v masmédiách. Zoznam autorových rubrík:  Príbehy fotografiíTrochu o mojom kňazstveTrochu o tom, čo mi napadloTrochu aj o viereTrochu o životeTrochu o túlaní saTrochu o knihách, ktoré mám ráTrochu o všeličomSúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Iveta Rall

Iveta Rall

88 článkov
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

754 článkov
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu