reklama
Miesto pre vašu tvorbu. Staňte sa súčasťou komunity
Juraj Drobný

Juraj Drobný

Bloger 
  • Počet článkov:  357
  •  | 
  • Páči sa:  12x

Pôvodne ODF (obyčajný dedinský farár), ktorý sa nedopatrením dostal k práci v masmédiách. Zoznam autorových rubrík:  Príbehy fotografiíTrochu o mojom kňazstveTrochu o tom, čo mi napadloTrochu aj o viereTrochu o životeTrochu o túlaní saTrochu o knihách, ktoré mám ráTrochu o všeličomSúkromnéNezaradené

reklama

Príbehy fotografií

Fotografia

Juraj Drobný

Fotografia

Dnes ráno pršalo. Prišiel som do roboty a pustil som sa do práce. Po chvíli ma však čosi vyhnalo von na ulicu. No čosi, hlad to bol. Už nepršalo. Zašiel som do neďalekého podniku rýchleho stravovania. Cestou nazad ma zaujal odraz v mláke. Vytiahol som mobil a chvíľu som tam šaškoval.

  • 21. aug 2014
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 757x
  • 2
Moja Kapitulská

Juraj Drobný

Moja Kapitulská

Či som tu bol aj pred rokom 1982, na to si dnes spomenúť nedokážem. Po maturite v 1981 som sa hlásil na elektrotechniku. Ak si dobre pamätám, prijímačky boli kdesi na Vazovovej. Neprijali ma. Rok nato som si dal prihlášku do kňazského seminára. Prijímacie pohovory sa konali v Bratislave, na Kapitulskej 26. Neprijali ma. Pozn. aj keď v je tomto príspevku viac fotografií, ako textu, nepíšem v ňom o histórii Kapitulskej ulice. Ak vás práve tá zaujíma, zájdite si do knižnice, skúste gúgliť, alebo si prečítajte toto tu.

  • 5. nov 2012
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 303x
  • 7
Kalamita

Juraj Drobný

Kalamita

V piatok začalo padať. Padalo aj v sobotu, aj v nedeľu. Cestári sa spamätali až v pondelok, ale to už bola poriadna vrstva snehu i na električkových koľajniciach. Sneh nám všetkým narobil kopec starostí, viazlo napríklad i zásobovanie potravinami. Jednoducho kalamita so všetkým, čo ku nej patrí. Napriek tomu si na tých pár dní spomínam veľmi rád. Bolo nádherne, bielučký sneh vŕzgal pod nohami, po Bratislave sa preháňali lyžiari na bežkách a ja som sa len tak prechádzal ulicami s fotoaparátom na krku a mal som pocit, že som niekde vo Vysokých Tatrách.

  • 6. sep 2009
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 2 265x
  • 6
Marika

Juraj Drobný

Marika

Muzikál Neberte nám princeznú som vedel naspamäť. Pesničky, dialógy, takmer všetko. Potom prišla havária ... po nej Bratislavská lýra 1981 - Marika sedela za klavírom a spievala Prstienky z trávy a ja? Hm, tá pieseň (verzia s klavírom) je pre mňa dodnes tým naj, čo som kedy od Mariky počul. Keď som mal ako bohoslovec možnosť ísť na jej koncert do vtedajšieho Domu odborov, neváhal som. Po koncerte sme zašli za Marikou do šatne. Na fotografii zľava: Ivko Bujňák, Marika, ja a Maroš Kačír. Pozn. chýba Gabo Brendza - spolužiak, ktorého Marika ešte ako dievčatko vozila v kočíku

  • 4. sep 2009
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 2 302x
  • 25
Pamätáš, Jani?

Juraj Drobný

Pamätáš, Jani?

Po prvý krát som ku vám prišiel kvôli fotografovaniu. Chcel som urobiť zopár diapozitívov do programu, ktorý sme v tom čase robili pre deti v Novej Dubnici. Ako vysokoškolák som u vás z času na čas zastavil, len tak na kus reči. Pri jednom zo stretnutí, hm - ako to vlastne bolo? Navrhla si to ty, alebo ja? Bolo to v čase, keď Dada spievala s YPS (vtedy si im šila kostýmy) a potrebovala fotografie na rozdávanie. Tak som zobral pár filmov, svoju Prakticu MTL5 a nafotil som u vás doma sériu jej portrétov. Už si nepamätám, ktorý z nich si vybrala na rozmnoženie. Mám pocit, že to bol práve tento tu Hovorievala si mi, že sa nevydáš, kým neskončím školu, aby som ťa mohol sobášiť Potom sa v živote vašej rodiny objavil Karel Gott. Vy ste sa presťahovali do Prahy a ja? Negatívy som daroval Dadinmu fanklubu a po kňazskej vysviacke som nastúpil na kaplánku do Považskej Bystrice.  Pozn. raz som ti napísal, že po Marike Gombitovej vnímam Dadu ako našu druhú najlepšiu speváčku. Možno sa to bude zdať zvláštne, ale vnímam ju tak dodnes ...

  • 1. sep 2009
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 2 144x
  • 20
reklama
Helenke

Juraj Drobný

Helenke

Bolo to pred 18 rokmi. Tvoja mamina sedela v jedálni VÚRCH Piešťany pri tom istom stole, ako ja. Tak sme sa zoznámili. Mala si 4 roky a veľmi si sa ma bála. Vídavali sme sa zriadka, ale vďaka jej rozprávaniu som toho o vašej rodine vedel dosť. Raz - veľmi vtedy pršalo - som vošiel do Modrého kostolíka. Bol v ňom iba kostolník, dvaja svedkovia a tvoji rodičia. Po 28 rokoch spoločného života sa rozhodli zosobášiť sa cirkevne. Počas obradu tam predo mnou stáli ako dvaja mladí zaľúbenci a ja - pre mňa to bol snáď najkrajší sobáš, aký som zažil. Neviem, prečo tatino nechcel, aby ste o tom vedeli. Zhruba rok nato zomrel na rakovinu. Táto fotografia je z roku 1998. Viem to presne, lebo tatino mal vo veciach poriadok a aj fotografie si označoval. Boli ste sa vtedy prejsť a mňa ste stretli na Kapitulskej. Dnes máš meniny. Ja si tu len tak ťukám do klávesnice a rozmýšľam, čo ti popriať. Azda len - aby si aj ty stretla človeka, ktorý ťa bude milovať po celý život, ako tatino po celý svoj život miloval maminu.

  • 18. aug 2009
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 2 258x
  • 11
Mne zostala táto fotografia

Juraj Drobný

Mne zostala táto fotografia

Spievala nádherne. Keď som ju počul po prvý krát, bola už stredoškoláčka. V tých rokoch sa naše cesty pretínali pomerne často. Rozprávala mi o všetkom možnom, o svojich túžbach, o svojich strachoch. Žil som už v Bratislave, keď sa vydala a narodila sa jej dcéra Lucia. Naše cesty sa opäť pretli. Už nespievala. Raz, keď som sa raz hral s Luckou, vzala do rúk môj fotoaparát a odfotila si nás. Hovoril som jej, že musí znovu začať spievať. Namaľovala mi veľkonočné vajíčko. Aj maľovať vedela nádherne. Prešli roky, počas ktorých sa naše cesty nepretli ani raz. Až v jeden podvečer, bol som na festivale a ona sedela na pódiu. A spievala. Potom si prisadla ku mne do hľadiska. Rozprávala mi o svojom živote, o svojich bolestiach i snoch. Zaviezol som ju domov. Domov? Potom sa mi zase niekam stratila. A dnes? Viem, že spieva. A mne zostala táto fotografia.

  • 15. aug 2009
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 2 816x
  • 11
reklama
SkryťZatvoriť reklamu