reklama
Miesto pre vašu tvorbu. Staňte sa súčasťou komunity
Juraj Drobný

Juraj Drobný

Bloger 
  • Počet článkov:  357
  •  | 
  • Páči sa:  12x

Pôvodne ODF (obyčajný dedinský farár), ktorý sa nedopatrením dostal k práci v masmédiách. Zoznam autorových rubrík:  Príbehy fotografiíTrochu o mojom kňazstveTrochu o tom, čo mi napadloTrochu aj o viereTrochu o životeTrochu o túlaní saTrochu o knihách, ktoré mám ráTrochu o všeličomSúkromnéNezaradené

reklama

Trochu o mojom kňazstve

Zaskočili ste ma, Račania

Juraj Drobný

Zaskočili ste ma, Račania

Ako v každú stredu, i dnes som okolo siedmej ráno končil svätú omši v Rači, v dolnom kostole. Už som vyslovil prvú vetu záverečného požehnania: Pán s vami, keď som si všimol, že jedna z farníčok kráča ku mne s kyticou kvetov. V mene farníkov mi prišla gratulovať k 25ke kňazstva. A poďakovať.

  • 18. jún 2014
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 4 404x
  • 7
Strieborné kňazstvo

Juraj Drobný

Strieborné kňazstvo

Bolo to 17. júna 1989 v Nitre u piaristov, teda v kostole svätého Ladislava. Kľačal som pred biskupom a z jeho úst som medzi inými počul i slová: Boh, ktorý v tebe začal dobré dielo, nech ho aj sám dokončí.

  • 16. jún 2014
  • Páči sa: 1x
  • Prečítané: 2 840x
  • 10
Svet je plný kňazov, a v Božej žatve možno sotva nájsť pracovníka

Juraj Drobný

Svet je plný kňazov, a v Božej žatve možno sotva nájsť pracovníka

Pred pár dňami ma zaujala kázeň. Istý duchovný v nej vstupuje do svedomia svojim spolubratom kňazom a nešetrí pri tom ani seba. Rozoberá úryvok z Lukášovho evanjelia: "Žatva je veľká, ale robotníkov málo. Preto proste Pána žatvy, aby poslal robotníkov na svoju žatvu." (Lk 10, 2)

  • 20. okt 2013
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 2 633x
  • 16
Z Božej vôle som tým, čím som

Juraj Drobný

Z Božej vôle som tým, čím som

Napísala mi moja bývalá študentka z KU: "Ahoj Juraj, niečo mi napadlo. Píšem článok pre Evanjelický Východ. Pomohol by mi Tvoj názor, ktorý by som zaradila do ankety ku článku. Prosím Ťa o odpoveď na túto otázku: Ako vnímaš svoje miesto vo svojej rodine, v cirkevnom zbore, v spoločnosti a pred Bohom? Tvoja odpoveď by mala mať najviac 10 riadkov vo worde. Vieš mi pomôcť? Budem veľmi vďačná! Deadline mám do nedele, 19. mája (teda 7 dní)."

  • 21. jún 2013
  • Páči sa: 1x
  • Prečítané: 1 220x
  • 0
Čo už, 50tka

Juraj Drobný

Čo už, 50tka

"Víly sú podľa mňa hviezdy, ktoré spadli z neba na zem. No, spadli... posiela ich medzi nás Boh, aby sme cez ne, ako cez akési maličké okienka, mohli do toho neba nazrieť." Paľo stál na pódiu a recitoval text z môjho blogu. Sedel som na stoličke vo Veľkej sále bratislavského UPeCe. Bola sobota, 12. januára 2013.

  • 15. jan 2013
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 7 114x
  • 15
reklama
Úžasný kňaz!

Juraj Drobný

Úžasný kňaz!

Volal sa Janko. Viac si nepamätám. Snáď len - miloval Madonu. Ocitli sme sa spolu v nemocničnej izbe vo Výskumnom ústave reumatických chorôb v Piešťanoch. Ja, ako reumatik, po jednej z operácii a on? Myslím, že bol vo VÚRCHu po prvýkrát, kvôli stanoveniu diagnózy. Veľa sme sa spolu rozprávali: ja, ako múdry a rozvážny pán farár a on - chlapča, ktoré hľadalo samo seba.

  • 11. jan 2012
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 4 456x
  • 6
Kardinál Korec

Juraj Drobný

Kardinál Korec

Do seminára som vstúpil v roku 1984. Meno tajného biskupa Korca mi už v tom čase bolo známe. Skloňovalo sa aj medzi veriacimi z Novej Dubnice spolu s menami Ján Čarnogurský, či František Mikloško vďaka "podvratnej" činnosti Ivana Polanského, vydavateľa samizdatového časopisu Výber.

  • 19. apr 2011
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 3 348x
  • 103
Šesť dní bez vína, fb a redbullu

Juraj Drobný

Šesť dní bez vína, fb a redbullu

Tí z vás, ktorí ma poznáte trošku lepšie, pravdepodobne pochybovačne krútite hlavou. Pre ostatných: na fb som denne hodinu a viac (používam ho i ako pracovný nástroj), redbull ma v posledných mesiacoch "vracia" do práce, keď už naozaj nevládzem (to je skoro furt) a dobré víno? Napríklad taký Pinot Noir od Pučeka z Limbachu, Veltlínske zelené od Dudu z Modry, či čokoľvek od Fasoru z Hovoran si ujsť nenechám. Ale aby som nenapínal, tých šesť dní bez oných ingrediencií je za mnou a poviem vám, boli nádherné! Čo myslíte, chýbal mi najviac fb, víno, alebo redbull?

  • 29. mar 2011
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 3 069x
  • 39
Pred dvadsiatimi rokmi

Juraj Drobný

Pred dvadsiatimi rokmi

V nedeľu po svätej omši v kostole na Teplickej prišiel za mnou do sakristie istý pán a povedal mi: "To nie je vaša vina, že ste kňazom. Zato môže biskup, ktorý vás vysvätil!"

  • 12. jún 2009
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 3 653x
  • 36
Trapas

Juraj Drobný

Trapas

Stretli sme sa v Trnave u jednej z "afrických" lekárok (z projektov TU a VŠ sv. Alžbety, ktoré sú zamerané na pomoc v krajinách tretieho sveta). Mal som čerstvo zlomenú ruku a dobre mi padlo trošku sa vyvetrať. Postupne som sa zvítaval so známymi, zoznamoval s neznámymi, až zostala jedna usmievavá dievčinka. "Mali by sme sa poznať?" spýtal som sa. "Ďuro?" odpovedala mi prekvapene. "Naozaj neviem, odkiaľ by som ťa mal poznať," zaskočený konštatujem. "Ďuro!!?" zaznelo trošku pobavene a trošku výhražne.

  • 8. feb 2009
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 2 537x
  • 11
reklama
Ako rímsko-katolícky kňaz k vnúčatám prišiel

Juraj Drobný

Ako rímsko-katolícky kňaz k vnúčatám prišiel

Kde bolo, tam bolo, celkom blízko to bolo, bola raz v Horných Kočkovciach jedna staručká fara a v nej relatívne mladučký (28 ročný) pán farár. On to vlastne ani nebol pán farár, ale iba farský administrátor. No počuli ste už niekde vo farnosti oslovenie pán administrátor? Pán farár, pán kaplán, dôstojný pán, pán dekan, to áno. Ale pán administrátor? To nie. A tak farníci oslovovali toho svojho relatívne mladého tvrdohlavého administrátora najčastejšie pán farár. Niektorí ho neskôr začali volať Juraj, či Ďuro, ale to je už iný príbeh.

  • 25. jan 2009
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 6 977x
  • 40
Prečo som si zlomil ruku?

Juraj Drobný

Prečo som si zlomil ruku?

Prečo som si napríklad nerozbil hlavu, nezlomil nohu, alebo prečo som toho 1. septembra neskončil iba s modrinami? Odpoveď je veľmi jednoduchá: mojich 75 kg pri 166 cm výšky má svoju zotrvačnosť. Bicykel mal svoju rýchlosť, brzdy (teda hlavne predná) svoju účinnosť. To samozrejme spôsobilo, že moje telo pokračovalo v pohybe po krivke danej medzi iným aj počiatočnou rýchlosťou, zemskou príťažlivosťou (a čo ja viem čím ešte) za súčasného rotačného pohybu, až bolo zastavené betónom, ktorý má svoju tvrdosť. Prvým kontaktným miestom (telo - betón) bola zrovna moja pravá ruka. Nuž a rýchlosť, rotácia a uhol dopadu spôsobili, že to ramenná kosť nevydržala, má tiež len svoju obmedzenú pevnosť ... Ja viem, môj popis tu je na hony vzdialený presnej matematicko-fyzikálnej analýze, ale na otázku prečo som si zlomil ruku dáva ako tak uspokojivú odpoveď. Alebo nie?

  • 7. okt 2008
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 2 034x
  • 27
Ako som sa rozhodol urobiť niečo pre svoje zdravie

Juraj Drobný

Ako som sa rozhodol urobiť niečo pre svoje zdravie

Cez prázdniny som to s rôznymi pracovnými aktivitami trošku prehnal a svoj bechterevom postihnutý organizmus som trošku preťažil. Tak sa mi trošku pripomenul: najskôr ma na pár dní zložila okoloidúca viróza, potom zavítala iridocyklitída a napokon - vysoký tlak. Tak som si povedal: Dosť! Musím zložiť nohu z plynu, inak to zloží mňa!

  • 18. sep 2008
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 3 145x
  • 23
Deň blbec

Juraj Drobný

Deň blbec

Včera večer mi volala mamina: „Tak Ti voláme (s bratom Majom), lebo je 17. júna a Ty máš výročie kňazskej vysviacky a tak Ti prajeme ...“

  • 18. jún 2008
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 3 010x
  • 24
Môj deň

Juraj Drobný

Môj deň

V nasledujúcom príspevku opäť reagujem na výzvu z blogerského prostredia, konkrétne na otázku: „Ako vyzerá taký obyčajný deň katolíckeho kňaza?“

  • 1. máj 2008
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 2 530x
  • 42
reklama
Juro, nechcel by si sa stať kňazom? (foto príloha)

Juraj Drobný

Juro, nechcel by si sa stať kňazom? (foto príloha)

Keďže ma Marianka a Iviatko vyprovokovali, donútil som sa naskenovať zopár starších fotografií, súvisiacich s článkom „Juro, nechcel by si sa stať kňazom?“ Malo to ale také dva malé háčiky: ten prvý – väčšinou na fotografiách nie som, lebo som fotografujúci. A ten druhý – v časoch môjho pred-seminárskeho života som fotografoval veľa na diapozitívy a skenovať tie, tak to sa mi dnes už naozaj nechce ...

  • 15. jún 2007
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 5 508x
  • 10
Juro, nechcel by si sa stať kňazom? (život v seminári)

Juraj Drobný

Juro, nechcel by si sa stať kňazom? (život v seminári)

Túto otázku mi len tak, z ničoho nič, položil Anton Kováčik, kaplán farnosti Dubnica nad Váhom. Bol som vtedy štvrták na dubnickom gymnáziu (1980). Napriek tomu, že ma zaskočil, odpovedal som mu niečo v zmysle: „Aj áno.“ Prečo ma vtedy zaskočil? Museli by ste ma poznať ...

  • 13. jún 2007
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 6 826x
  • 35
Juro, nechcel by si sa stať kňazom? (život pred seminárom)

Juraj Drobný

Juro, nechcel by si sa stať kňazom? (život pred seminárom)

Túto otázku mi len tak, z ničoho nič, položil Anton Kováčik, kaplán farnosti Dubnica nad Váhom. Bol som vtedy štvrták na dubnickom gymnáziu (1980). Napriek tomu, že ma zaskočil, odpovedal som mu niečo v zmysle: „Aj áno.“ Prečo ma vtedy zaskočil? Museli by ste ma poznať ...

  • 9. jún 2007
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 5 214x
  • 33
Ďuro, mal by si spovedať a nie tu ťahať káble!

Juraj Drobný

Ďuro, mal by si spovedať a nie tu ťahať káble!

V nedeľu (25.3.2007) sme vysielali na TV NOE priamy prenos svätej omše z Dómu sv. Martina. V sobotu predtým sme stavali techniku. Ako zvukár prenosu som si práve ťahal mikrofóne káble z chóru, keď ma niekto oslovil: „Ďuro, ty by si mal spovedať a nie tu ťahať káble!“

  • 30. mar 2007
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 3 048x
  • 29
reklama
SkryťZatvoriť reklamu