reklama
Miesto pre vašu tvorbu. Staňte sa súčasťou komunity
Juraj Drobný

Juraj Drobný

Bloger 
  • Počet článkov:  357
  •  | 
  • Páči sa:  12x

Pôvodne ODF (obyčajný dedinský farár), ktorý sa nedopatrením dostal k práci v masmédiách. Zoznam autorových rubrík:  Príbehy fotografiíTrochu o mojom kňazstveTrochu o tom, čo mi napadloTrochu aj o viereTrochu o životeTrochu o túlaní saTrochu o knihách, ktoré mám ráTrochu o všeličomSúkromnéNezaradené

reklama

Trochu o tom, čo mi napadlo

Moja rada

Juraj Drobný

Moja rada

Každý občas potrebuje poradiť. Napríklad ja, potrebujem poradiť, či si mám dať pichnúť istý preparát, alebo nie. Na googli som si vyhľadal oficiálny leták výrobcu a nestačil som sa čudovať.

  • 23. máj 2021
  • Páči sa: 2x
  • Prečítané: 2 234x
  • 18
Ale im dal!

Juraj Drobný

Ale im dal!

Včera som bol robote. Bolo treba doplniť pár vecí do archívu, nahodiť aktuality a tiež informovať o dianí v Šaštíne, na Národnej púti k Sedembolestnej. Kázal vladyka Cyril Vasiľ SJ a servítku pred ústa si veru nedával.

  • 16. sep 2015
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 4 499x
  • 16
Kolobežky na Slovensku

Juraj Drobný

Kolobežky na Slovensku

Už pár mesiacov jazdím na kolobežke Kostka UNI2, väčšinou ráno z Rače do práce a podvečer nazad domov. Za celý ten čas som stretol 2 kolobežkárov na klasických kolobežkách. Tak som na fb založil otvorenú skupinu pre priaznivcov dvoch kolies bez pedálov.

  • 26. aug 2014
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 858x
  • 8
Telefonujete radi? Ja nie

Juraj Drobný

Telefonujete radi? Ja nie

Kým neprišli mobily, telefonoval som celkom rád. Okrem tradičného listu to bol za starých čias jediný spôsob, ako komunikovať s niekým vzdialeným. Časy sa však menia.

  • 24. aug 2014
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 2 069x
  • 18
Blog na SME bol výnimočný, už nie je

Juraj Drobný

Blog na SME bol výnimočný, už nie je

Rovnako ako Boris Burger, i ja som vždy rešpektoval a rešpektujem adminov tu na blogu. Rešpektujem, že sa SME rozhodlo blogy zmeniť. Z môjho pohľadu (bloger) však musím konštatovať to, čo som napísal vyššie: blog na SME bol výnimočný, už nie je.

  • 16. máj 2014
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 3 717x
  • 60
reklama
Taká moja malá blogo-štatistika

Juraj Drobný

Taká moja malá blogo-štatistika

Som si povedal, že práce v práci na dnes stačilo. Dnes ma síce ešte čaká práca vo farnosti Rača, kde momentálne pôsobím, ale to bude až od 16tej. Teraz je zhruba pol druhej popoludní. Ideálny čas na malú blogo-štatistiku. Pozn. pre čitateľov téma nezaujímavá, asi. Uvidíme.

  • 14. mar 2014
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 023x
  • 3
Koho budete voliť?

Juraj Drobný

Koho budete voliť?

Anketová otázka, ktorú mi poslali z portálu cesta+ s prosbu, aby som svoje rozhodnutie zdôvodnil. Koho budem voliť? Hm. Spomenul som si na svoje "farárske" časy. Farnosť mala v tom čase asi 800 obyvateľov, filiálka tak do 400. Vo farnosti bol starostom "kádehák", na filiálke "házedesák" a obaja chodili na sväté omše. V kostole som mal a dodnes mám ľudí snáď z celého politického spektra. Tak ako odpovedať na takto položenú otázku?

  • 10. mar 2014
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 2 597x
  • 38
Kolobežka

Juraj Drobný

Kolobežka

Predstavte si, že si niekto kúpi kolobežku, takú tú vec, na ktorej sa kolobežkuje. A skúste si predstaviť, že ten niekto príde domov, aj s onou kolobežkou a zavesí si ju na stenu. Namiesto Martina Benku napríklad. Čo by ste si o takomto človeku mysleli?

  • 24. nov 2012
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 0x
  • 5
Globálne oné

Juraj Drobný

Globálne oné

Aby si politické špičky a najväčší finanční hráči vo svete mohli robiť čo chcú, potrebujú nás strašiť problémom dostatočne hrozivým, aby sme im to dovolili, ale pritom dostatočne zložitým, aby sme neprišli na to, že nás vodia za nos. Táto myšlienka mi napadla po prečítaní Jurajovho blogu.

  • 11. okt 2012
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 0x
  • 12
Sedembolestná apatia

Juraj Drobný

Sedembolestná apatia

Bol som na Morave na návšteve u priateľov. "Na Slovensku sa chystá zrušenie štátneho sviatku Panny Márie Sedembolestnej a vy? Robíte niečo? Alebo sa zobudíte, až keď parlament schváli príslušný zákon? Veď tu sa siaha na súčasť našej národnej identity!" Nevedel som zareagovať.

  • 22. aug 2012
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 0x
  • 57
reklama
Servo ordinem

Juraj Drobný

Servo ordinem

„Zachovaj poriadok a poriadok zachová teba.“ Toto staré latinské príslovie mi bolo pripomínané, keď som mal doma upratovať a mne sa nechcelo. Zvyčajne som si zamrmlal popod fúzy: „inteligent sa orientuje aj v chaose,“ a pustil som sa do roboty. Z upratovania sa vyzuť nedalo.

  • 4. jún 2012
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 2 005x
  • 3
Silvestrovské písmenkovanie

Juraj Drobný

Silvestrovské písmenkovanie

Ja len, že teraz sedím a čítam si. Trochu z Biblie a trochu tu na blogu. Niektorým textom kliknem na tlačidlo "páči sa mi to". Tie sa potom objavia v mojom fb profile. Teda odkazy na ne. Ale to vy predsa viete, že keď kliknete na ono tlačidlo, tak sa objavia. A ešte dopíjam kávu. Teraz v noci. Lebo som si pred pár hodinami kúpil "koťogo" a hneď som ho otestoval. Hliníkové. A trochu premýšľam.

  • 30. dec 2011
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 0x
  • 4
Boli sme tínedžeri

Juraj Drobný

Boli sme tínedžeri

Mali sme v rozpätí od trinásť do devätnásť. Bola nedeľa a v novodubnickom kine Panorex práve končilo posledné večerné premietanie. Mohlo byť okolo 23:00. Len čo ľudia začali vychádzať zo sály, nahrnuli sme sa dnu; Peťo, Čimo, Uto, ja a ešte pár našich vrstovníkov. Každý presne vedel, čo má robiť. Peťo staval svetlá, Čimo kapelu a ja - zvuk. Písal sa rok 1982. Alebo možno 1983? To už si presne nepamätám.

  • 18. dec 2011
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 461x
  • 4
Nad filmami Terrence Malicka

Juraj Drobný

Nad filmami Terrence Malicka

Pred nedávnom som objavil Terrence Malicka. Teda skôr jeho filmy. Teda film Tenká červená línia som videl už dávnejšie, ale až keď som si pozrel film Strom života, akosi mi všetko docvaklo. "Kde sa berie v človeku to zlo?" pýta sa.

  • 4. dec 2011
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 0x
  • 8
Budem konkrétny (o lekároch)

Juraj Drobný

Budem konkrétny (o lekároch)

V istej diskusii sa (parafrázujem) objavilo: "Lekári sú vydierači a nenažranci, ani jeden z nich nebýva v bytovke, majú luxusné autá a decká na drahých školách! Vyštudovali aj za moje dane! Každý berie úplatky. A teraz si z nás robia rukojemníkov!" Od 1981 som ako diagnostikovaný bechterevik (dnes 5. stupňa) na lekárov odkázaný. Za tých 30 rokov mám s nimi svoje skúsenosti a musím povedať, že sú radikálne odlišné od tu parafrázovaného diskusného príspevku. Budem konkrétny.

  • 25. nov 2011
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 7 986x
  • 20
reklama
Objaviť Ameriku pre seba

Juraj Drobný

Objaviť Ameriku pre seba

Ja viem, dnes by som mal o inom. A obzvlášť teda ja. Ale čo narobíte, keď príde človek domov z roboty (okolo 8:30) a má hlad? Ja som zašiel do kuchyne.

  • 1. nov 2011
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 0x
  • 9
Kakavko

Juraj Drobný

Kakavko

Ondrejko sa usadil pred mikrovlnkou a čakal. Svet okolo neho prestal existovať. Bol tu len on a jeho vytúžené, chladnúce kakavko.

  • 28. sep 2011
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 0x
  • 6
O pár sekúnd budem mŕtvy

Juraj Drobný

O pár sekúnd budem mŕtvy

Bola zima, zmrákalo sa. S kamarátom sme boli na ceste do Dubovice. Moja Škoda 125 sa pomaly štverala po ujazdenom snehu kamsi do vrchov. Míňali sme zákrutu za zákrutou. Prevažujúce stúpanie po čase nahradilo prevažujúce klesanie a auto dostalo chuť rozbehnúť sa trošku rýchlejšie. Aj sa rozbehlo. Keď sa mi zrazu v zornom poli vynorila ostrá pravotočivá zákruta, spomaliť sa už nedalo. Vyleteli sme z cesty. Auto sa nezadržateľne rútilo dolu svahom a mne bolo jasné, že o pár sekúnd budem mŕtvy.

  • 26. aug 2011
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 0x
  • 20
Nemám rád sťahovanie

Juraj Drobný

Nemám rád sťahovanie

Sťahujeme telku. Keďže súčasťou telky som aj ja, sťahujeme i mňa (pozn. moju kanceláriu). Práve som začal baliť. Naplnil som knihami všetky štyri "banánové" krabice, čo som mal k dispozícii a z kancelárie takmer nič neubudlo. Momentálne ale viac krabíc nemám, tak som si sadol k notebooku a píšem tento text.

  • 12. aug 2011
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 638x
  • 11
Nostalgiu za dobou pred 1989 pochopiť nedokážem

Juraj Drobný

Nostalgiu za dobou pred 1989 pochopiť nedokážem

Dopozeral som film režiséra Ondřeje Trojana a scenáristu Petra Jarchovského Občanský průkaz a všetko bolo odrazu naspäť. Až ma zamrazilo ...

  • 10. júl 2011
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 0x
  • 36
reklama
SkryťZatvoriť reklamu