reklama
Miesto pre vašu tvorbu. Staňte sa súčasťou komunity
Juraj Drobný

Juraj Drobný

Bloger 
  • Počet článkov:  357
  •  | 
  • Páči sa:  12x

Pôvodne ODF (obyčajný dedinský farár), ktorý sa nedopatrením dostal k práci v masmédiách. Zoznam autorových rubrík:  Príbehy fotografiíTrochu o mojom kňazstveTrochu o tom, čo mi napadloTrochu aj o viereTrochu o životeTrochu o túlaní saTrochu o knihách, ktoré mám ráTrochu o všeličomSúkromnéNezaradené

reklama

Trochu o živote

Srdce

Juraj Drobný

Srdce

Vedel niekto z vás, že 21. marec je Svetový deň Downovho syndrómu? Myslím predtým, ako ste si prečítal moju otázku. Nuž a 21. marec je práve dnes.

  • 21. mar 2021
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 377x
  • 0
Vráťte mi totalitu

Juraj Drobný

Vráťte mi totalitu

Pesničkár a bloger Števo Šanta mi na svojim fb pripomenul iného pesničkára, Eda Klenu. Trochu som gúglil, trochu som sa hrabal na youtube a narazil som na toto video. Ide o klip k piesni Vráťte mi totalitu z roku 1991.

  • 22. mar 2014
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 340x
  • 3
Ty mu môžeš pomôcť

Juraj Drobný

Ty mu môžeš pomôcť

Bolo čosi po 22-hej, keď som zaregistroval cinknutie, oznamujúce správu z Facebooku. Zobral som mobil do rúk: "Nevladzam a zomeriam v kaluži krvi ale prosim o milost pane, som sam a nemam nikoho a 2 týzdne som neprezlecený od krvi čo krvácam robim si zbežne ošetrenia, len tie na čo mi p.Boh da silu ale už nevládyem ani to vykonávať po resekcii hrubého čreva takže rakovina." Ten text bol chaotický už na a prvý pohľad. Prečo si nezavolá záchranku? Prečo neosloví susedov? Prečo píše práve mne? Ak dokáže komunikovať cez fb, nestrieľa si zo mňa?

  • 2. jan 2014
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 2 615x
  • 11
Bolo 21. augusta

Juraj Drobný

Bolo 21. augusta

Mal som päť rokov. Ráno ma mamina poslala do obchodu. Bol som najstarší a ona zostala doma s mojimi mladšími súrodencami; sestra Augustína mala tri a brat Jozef necelé dva. Otec bol služobne niekde v okolí Štrby, s kolegami testovali elektrickú lokomotívu, ktorú sami navrhli a postavili. Tak som do toho obchodu šiel. Nebol ďaleko od nášho činžiaku a cestu som dobre poznal. V ruke som mal lístoček so zoznamom a peniaze. Bolo 21. augusta 1968.

  • 21. aug 2013
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 635x
  • 9
Ako ísť s deťmi na omšu

Juraj Drobný

Ako ísť s deťmi na omšu

Občas sa rozprávam s rodičmi. Téma - deti na svätej omši. Lebo vyrušujú a nie každý kňaz to strpí. A mal by? Veď my (teda napríklad ja) sme tiež boli deťmi a nevyrušovali sme. Je chyba v deťoch? Alebo v nás kňazoch? Alebo nebodaj v rodičoch? Rozprával som sa i s Magi (písal som o nej v súvislosti s knižkou, ktorá mi vyšla). Aj ona hľadala odpovede, už kvôli vlastnému dieťatku. "Stačí dôsledne dodržať pár jednoduchých pravidiel, len škoda, že mi to sťažujú deti rodičov, ktoré ich nedodržiavajú. Pošlem ti link na jeden z textov, je v angličtine." Rozhodol som sa zverejiť onen text v slovenčine s nádejou, že môže pomôcť mnohým ďalším pýtajúcim sa rodičom. A nielen im.

  • 28. jún 2013
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 21 325x
  • 34
reklama
Auschwitz list

Juraj Drobný

Auschwitz list

Kamarát, muzikant James Evans, napísal pred časom pieseň. V jeho prípadne nejde o nič mimoriadne, v živote ich napísal habadej, táto však bola iná. Priniesol ju do studia LUX spolu s ďalšími, ktoré s manželkou Beátou nahrávali, ako kapela Cukor a soľ, na album Strom. Režisér Michal Benko k nej natočil videoklip.

  • 23. mar 2012
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 728x
  • 7
Je Bielorusko naozaj až tak ďaleko?

Juraj Drobný

Je Bielorusko naozaj až tak ďaleko?

V Keni sa strieľa!, napísal som na blog 1. januára 2008. Po tamojších prezidentských voľbách, ktoré opozičný prezidentský kandidát Raila Odinga označil za zmanipulované, nastali nepokoje a násilie. V tom povolebnom virvare zahynulo vtedy okolo 750 ľudí a 250000 muselo utiecť zo svojich domovov. V tom virvare sa ocitlo i pár mojich priateľov a tak sa Keňa dostala na istý čas do centra mojej pozornosti.

  • 29. dec 2010
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 236x
  • 19
Láska nie je taká, ako v slovenskej literatúre

Juraj Drobný

Láska nie je taká, ako v slovenskej literatúre

Pred časom sa mi sťažovala istá študentka slovenského jazyka a literatúry, že sa jej veľmi ťažko číta povinná literatúra, diela moderných slovenských autorov. Na otázku "prečo?" len povzdychla: "Láska nie je taká, ako v slovenskej literatúre."

  • 26. dec 2010
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 2 555x
  • 37
Bolo mi cťou

Juraj Drobný

Bolo mi cťou

Ako mi to napísala? Boli by sme radi, keby ste prišli na našu svadbu ... a mne sa pred očami začali vynárať obrázky z obdobia, keď obaja študovali žurnalistiku na KU a ja som mal možnosť stretávať ich v rámci prednášok o filme, či televízii.

  • 29. aug 2010
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 2 612x
  • 13
"Námořník v Boží náruči"

Juraj Drobný

"Námořník v Boží náruči"

Možno ste zaregistrovali informáciu, že 25. júla spadol na skupinku českých skautov dom, v ktorom sa schovávali pred dažďom. Stalo sa to pri dedinke Pakapiu neďaleko Kaunasu.

  • 4. aug 2010
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 907x
  • 11
reklama
Musíme na kolená a prosiť o odpustenie

Juraj Drobný

Musíme na kolená a prosiť o odpustenie

"Neodsudzujem tých kňazov ... kto si ponesie vinu pred Bohom, to ponechávam na Boha ... ale Cirkev musí na kolená pred týmito ľuďmi, prosiť ich o odpustenie a prosiť Boha o zmilovanie ... veď tí, ktorí mali hlásať krásu Evanjelia, zlyhali na plnej čiare ..." - to je len pár myšlienok z mailu od kamarátky žijúcej v Írsku, v súvislosti s pedofilnými škandálmi Cirkvi.

  • 22. apr 2010
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 3 887x
  • 270
O pive a o manželstve

Juraj Drobný

O pive a o manželstve

Rád si dám v lete dobré, vychladené pivko. Len pena na jeho povrchu mi až tak nereže. Priateľom, s ktorými na pivo zvyknem zájsť, poväčšine chutí.

  • 26. okt 2009
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 2 759x
  • 58
Celkom obyčajný mail

Juraj Drobný

Celkom obyčajný mail

Začítal som sa do priateľovho mailu a pomaly ma začal prenikať taký zvláštny pocit, čosi ako - uf, už je to tu zas.

  • 15. sep 2009
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 2 011x
  • 4
Ja viem, životosprávu by som zmeniť mal

Juraj Drobný

Ja viem, životosprávu by som zmeniť mal

Prišla mi pozvánka s nasledujúcim textom: "Aktívny život aj napriek Bechterevovej chorobe. Liga proti reumatizmu na Slovensku vás dňa 5. septembra 2009 o 14.30 pozýva na zaujímavé stretnutie do veľkej zasadačky na prízemí Národného ústavu reumatických chorôb v Piešťanoch. Hosťom bude pani Vladimíra Všetečková, ktorá sa napriek svojmu dlhoročnému ochoreniu – Bechterevovej chorobe – aktívne venuje cykloturistike. Podujatie je určené pre všetkých, ktorí sa chcú dozvedieť viac o živote ľudí s chorobami kĺbov a kostí."

  • 4. sep 2009
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 2 893x
  • 15
No múdrosť ospravedlňujú jej skutky

Juraj Drobný

No múdrosť ospravedlňujú jej skutky

Sedeli sme v pivnici, popíjali a kecali a bolo nám fajn. Do toho fajn odrazu zaznela otázka, ktorej text si veľmi nepamätám, ale jej obsahom bolo zhruba nasledovné: "Juro, ako sa ty pozeráš na spolužitie homosexuálov, na sexuálne spolužitie?" Odpovedal som: "Z môjho pohľadu je takéto spolužitie hriechom." Videl som zadivenie a padla ďalšia otázka: "Tak prečo sa s M. objímaš?!" "Lebo ho mám rád," odpovedal som a vzápätí som si uvedomil, že teraz musím vyzerať ako pokrytec, alebo schizofrenik.

  • 13. júl 2009
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 3 725x
  • 251
reklama
Ľudská troska

Juraj Drobný

Ľudská troska

Prišla za mnou. Najskôr bola ticho, potom sa rozplakala. Keď sa jej kvílenie po chvíli zmenilo na vzlyky prerušované výbuchmi plaču, po kúskoch ako mozaiku som si poskladal jej príbeh.

  • 26. jún 2009
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 3 909x
  • 245
Eduardo

Juraj Drobný

Eduardo

Opäť som bol raz na chvíľu technikom. Frenky mi postavil projektor, ja som si postavil zvuk. Bola sobota 23. mája 2009 tesne po 20:00. Klubovňa kdesi v Trnave praskala vo švíkoch a tak sa videoprojekcia filmu Bella mohla začať (o filme niekedy inokedy). Po filme prišiel medzi nás Eduardo Verastegui, producent a hlavná postava v jednej osobe. Rozprával o filme i o svojom živote, odpovedal na otázky a ja som začínal mať pocit, že som sa asi ocitol na inej planéte. A poviem vám, bol to nádherný pocit!

  • 24. máj 2009
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 2 702x
  • 55
Pán špirituál Žák

Juraj Drobný

Pán špirituál Žák

"Som v kňazstve šťastný. A keby som sa mal znovu narodiť, prosil by som Pána Ježiša, aby som sa znovu smel stať kňazom." To hovorieval nám bohoslovcom pán špirituál Žák, keď sme mu gratulovali k meninám.

  • 22. apr 2009
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 3 333x
  • 43
Hľadači šťastia

Juraj Drobný

Hľadači šťastia

Napísala mi kamarátka. S Martinom, ktorý ju miloval, sa rozišla. Matúša, ktorého milovala, nezískala. Tak som jej odpísal a ona vzápätí odpísala mne. Spýtal som sa jej: "Tie naše posledné tri maily by som rád spracoval do podoby článku na blog, čo ty na to?" Odpovedala mi: "Jasně, zpracuj!"

  • 24. mar 2009
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 725x
  • 24
Na deti sa nechytáme

Juraj Drobný

Na deti sa nechytáme

Dnes som obedoval v Prešove. Teda najskôr som slúžil v tunajšej konkatedrále svätú omšu, potom som chvíľu strážil vysielaciu techniku ... a potom ma kolegyňa Aďa vytiahla na obed. Ja som jedol, ona rozprávala. Medzi iným ma zaujali i dva výchovné postrehy. Tu sú ...

  • 15. mar 2009
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 2 349x
  • 20
reklama
SkryťZatvoriť reklamu