reklama
Miesto pre vašu tvorbu. Staňte sa súčasťou komunity
Juraj Drobný

Juraj Drobný

Bloger 
  • Počet článkov:  357
  •  | 
  • Páči sa:  12x

Pôvodne ODF (obyčajný dedinský farár), ktorý sa nedopatrením dostal k práci v masmédiách. Zoznam autorových rubrík:  Príbehy fotografiíTrochu o mojom kňazstveTrochu o tom, čo mi napadloTrochu aj o viereTrochu o životeTrochu o túlaní saTrochu o knihách, ktoré mám ráTrochu o všeličomSúkromnéNezaradené

reklama

Trochu o knihách, ktoré mám rá

Nezážitkové křesťanství vyráží bránu do nebe

Juraj Drobný

Nezážitkové křesťanství vyráží bránu do nebe

Marek Orko Vácha je skaut, vyštudovaný biológ a genetik a zároveň rímsko-katolícky kňaz. Pôsobí ako administrátor farnosti Lechovice, je prednostom Ústavu etiky na 3. lekárskej fakulte Karlovej univerzity, farským vikárom študentskej farnosti u Nejsvětejšího Salvátora v Prahe. A píše knihy. Dnes by som chcel predstaviť zatiaľ poslednú, knižku Modlitba argentinských nocí.

  • 22. nov 2011
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 2 020x
  • 9
Humor púštnych otcov

Juraj Drobný

Humor púštnych otcov

"Jeden čerstvo obrátený mladý muž sa opýtal starca: "Otče, a to sa teraz budem musieť úplne zrieknuť sveta?" "Neboj sa," odpovedal starec. "Ak bude tvoj život skutočne kresťanský, svet sa okamžite zriekne teba."" Tvrdenie starca z tejto anekdoty je síce v istom zmysle politicky nekorektné, ale podľa mňa verne odráža ducha Evanjelia. Tak verne, až to človeka zamrazí.

  • 2. okt 2010
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 4 411x
  • 10
Probouzení

Juraj Drobný

Probouzení

"Trochu se usmívám, když místní skauti organizují pro malé deti a jejich rodiče pohádkové odpoledne, kde je možno chodit v začarovaném lese a vyhrát sladké odměny, jak jsem se dočetl z vitrínky. Každý les je totiž začarovaný. Někoho vzrušují čarodejnice, ježibaby a Karkulky, někoho rejsci a pěvušky, záleží na vkusu. Možná, že kdyby naše lesy byly plné elfú a rusalek a jinak bez života, hráli bychom si na čarodějný les, ve kterém se prohánějí jezevci a sýkorky ..." Knižôčku, z ktorej som práve citoval, som dnes počas čakania u lekára zhltol na jeden šup. Počas jej čítania som sa väčšinou pochechtával.

  • 22. sep 2009
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 705x
  • 4
Místo, na němž stojíš, je posvátná země

Juraj Drobný

Místo, na němž stojíš, je posvátná země

Tak nejak som mal pocit, že všetci tí nacistickí lekári, čo páchali zverstvá v koncentračných táboroch, snáď ani neboli ľudia. Možno to spôsobili filmy, ktoré som videl v kine v časoch totality, možno utkvelá predstava, že takto sa predsa normálny človek správať nemôže ...

  • 23. jan 2009
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 2 356x
  • 63
Vďaka, Marek ...

Juraj Drobný

Vďaka, Marek ...

Boli časy, keď som hltal cestopisné romány jeden za druhým. Dobrodružstvá kapitána Cooka, Roalda Amundsena, Roberta Falcona Scotta a čo ja viem aké ešte. Minulý týždeň sa mi dostala do rúk kniha Antarktída, poslední země. Siahol som po nej aj zo zvedavosti, spomínajúc na knihy, ktoré som čítal pred rokmi ... Tá kniha ma dostala!

  • 7. okt 2008
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 2 115x
  • 7
reklama
SkryťZatvoriť reklamu