reklama
Miesto pre vašu tvorbu. Staňte sa súčasťou komunity
Juraj Drobný

Juraj Drobný

Bloger 
  • Počet článkov:  357
  •  | 
  • Páči sa:  12x

Pôvodne ODF (obyčajný dedinský farár), ktorý sa nedopatrením dostal k práci v masmédiách. Zoznam autorových rubrík:  Príbehy fotografiíTrochu o mojom kňazstveTrochu o tom, čo mi napadloTrochu aj o viereTrochu o životeTrochu o túlaní saTrochu o knihách, ktoré mám ráTrochu o všeličomSúkromnéNezaradené

reklama

Trochu o všeličom

Budujeme barikády, sme budovatelia

Juraj Drobný

Budujeme barikády, sme budovatelia

Novinár Ján Kuciak a jeho snúbenica Martina prestali žiť na tejto planéte dňa 21. februára 2018. Zjavne niekomu prekážali. Vždy, keď mám cestu Námestím SNP, kde je ich pamätné miesto, zastavím sa na modlitbu. Aby som nezabudol.

  • 28. mar 2021
  • Páči sa: 1x
  • Prečítané: 511x
  • 0
Moja kilospráva

Juraj Drobný

Moja kilospráva

Povedal som si, že napíšem niečo na odľahčenie súčasnej ťaživej situácie, v ktorej sme sa ocitli. Pozn. nie je to o politike.

  • 4. mar 2021
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 683x
  • 0
Ľudskosť áno, humanizmus nie?

Juraj Drobný

Ľudskosť áno, humanizmus nie?

Nedajme sa pomýliť, priatelia, tentoraz nejde o hranie sa so slovíčkami. Tentoraz ide o veci principiálne, podľa mňa.

  • 6. jún 2017
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 446x
  • 36
Odkiaľ ste, pán farár?

Juraj Drobný

Odkiaľ ste, pán farár?

Na otázku: Odkiaľ ste, pán farár? zvyknem odpovedať: Zo Slovenska. Ešte sa mi však nestalo, aby táto moja presná a stručná odpoveď niekoho uspokojila. Odkiaľ zo Slovenska? znie najčastejšia doplňujúca otázka. Tak ma chvíľu počúvajte a potom mi vy poviete, odkiaľ som.

  • 15. mar 2015
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 12 194x
  • 11
Kolobežka Kostka UNI2

Juraj Drobný

Kolobežka Kostka UNI2

Prečo a akú kolobežku som si kúpil, som už písal. Medzitým som našiel trasu z Alstrovej 121 na Prepoštskú 5, ktorou sa dá ísť na kolobežke pomerne bezpečne. Pred chvíľou som dorazil z roboty domov, osprchoval som sa a povedal som si, že je načase zhrnúť moje začiatočnícke postrehy.

  • 26. júl 2014
  • Páči sa: 1x
  • Prečítané: 1 787x
  • 10
reklama
Predfestivalová nedeľa

Juraj Drobný

Predfestivalová nedeľa

Je nedeľné dopoludnie, 13. júla roku 2014. Tu v kaťáku v Námestove je ticho a pusto. Časť bazáristov odišla už o šiestej do Trstenej, zvučiť festival Spievame Márii. Paľo, Púpä a Paľo odišli na svätú omšu, Radko a Laurinka práve doraňajkovali. Ja som sa domodlil breviár, popíjam kávu a rozmýšľam, čo napísať...

  • 13. júl 2014
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 764x
  • 2
Vraj som homofób

Juraj Drobný

Vraj som homofób

Nejde mi to do hlavy. Ja? Definícia zo stránky homofobia.sk: Pod homofóbiou sa zvyčajne rozumie iracionálny strach, predsudky, averzia až nenávisť voči homosexuálne orientovaným ľuďom a veciam, ktoré s homosexualitou súvisia, ma však nenecháva na pochybách. Či?

  • 30. jún 2014
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 9 442x
  • 426
Ako som si kolobežku kúpil

Juraj Drobný

Ako som si kolobežku kúpil

Keď som sa 1. septembra 2008 rozhodol urobiť niečo pre svoje zdravie, skončil som v nemocnici s dvojnásobnou zlomeninou ruky. Po páde z bicykla. O dva roky neskôr som začal chodiť, akože pre zdravie. V lete. Najskôr len taký malý

  • 9. jún 2014
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 3 086x
  • 9
La última cima

Juraj Drobný

La última cima

Pred pár týždňami sa mi doniesla informácia o španielskom dokumentárnom filme La última cima (Posledný vrchol). Príbeh katolíckeho kňaza Pabla Domínguez Prieta. Pozrel som si trailer, prečítal zopár recenzií a so zmiešanými pocitmi som čakal na novinársku premiéru. Bola včera, v kine Mladosť.

  • 28. máj 2014
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 661x
  • 2
Kauza materská škôlka sv. Filipa Nériho v Lamači

Juraj Drobný

Kauza materská škôlka sv. Filipa Nériho v Lamači

V Lamači som prežil nejaký ten rok. Časť dnešných rodičov, ktorých sa dotýka kauza škôlky sv. Filipa Nériho, vyrastala v tých časoch popri farárovi Rudkovi Daňovi (a tak trochu i popri mne) na stretkách na lamačskej fare. Škôlka, do ktorej dnes chodia ich deti, tu v novom školskom roku možno nebude. Dôvod? Obecné zastupiteľstvo zatiaľ nepredĺžilo nájomnú zmluvu na priestory, v ktorých škôlka funguje. Včera som si o tom prečítal článok v časopise Lamačan. Dočítal som o všeličom, ale odpoveď na základnú otázku, prečo je tomu tak, som v ňom nenašiel. Pozn. text článku si môžete prečítať tu.

  • 21. máj 2014
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 3 953x
  • 30
reklama
Prof. Jozef Vrablec

Juraj Drobný

Prof. Jozef Vrablec

Pozerám si VHS záznam, ktorý som natočil ešte ako bohoslovec v bratislavskom seminári na prelome rokov 1988/89. Narazil som na zábery z prednášky profesora Jozefa Vrableca a pokúšam sa spomínať. Ach, tá moja pamäť. Všetko sa mi to akosi zlieva.

  • 9. máj 2014
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 665x
  • 0
Dávať peniaze žobrajúcim?

Juraj Drobný

Dávať peniaze žobrajúcim?

Kolega Matúš natáčal pred pár dňami spravodajský príspevok z odovzdávania Svätomartinskej zbierky. V Nocľahárni sv. Vincenta de Paul za ňu vybudujú kotolňu a vykurovacie zariadenie. Medzi iným sa spýtal i na žobrákov; dávať im peniaze, alebo nie?

  • 20. mar 2014
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 3 910x
  • 11
Náš pán farár Jozef Čakánek

Juraj Drobný

Náš pán farár Jozef Čakánek

Bol salezián, ale o tom sa vtedy verejne nehovorilo. Narodil sa 12. mája 1914 v Kotešovej. Do Dubnice nad Váhom prišiel v roku 1969. To už mal za sebou kadečo; pobyt v base, prácu robotníka a kaplánčenie v Oščadnici. Naša rodina sa do Novej Dubnice prisťahovala v zime roku 1970. Pán farár Čakánek sa tak pre mňa na dlhé roky stal jediným farárom, ktorého som poznal zblízka.

  • 12. feb 2014
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 2 090x
  • 2
Podobenstvo o pílení konára

Juraj Drobný

Podobenstvo o pílení konára

Vybral sa raz istý človek do lesa. Chcel sa nechať osloviť farbami listov, vôňou machu, tvarmi stromov. Netrvalo dlho a objavil konár fantastických tvarov. Mohol na ňom oči nechať. Vyliezol na strom, z batohu vytiahol chvostovku a pustil sa do pílenia. Ten konár musí mať!

  • 14. dec 2013
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 614x
  • 1
Snívanie

Juraj Drobný

Snívanie

Svetlanka H. má v sobotu stužkovú. Včera sme si písali. Len tak. O varení, o učení sa... a o snoch. Keď človek sníva s otvorenými očami. Keď ho sen priťahuje ako magnet, hoci je jasné, že je nezrealizovateľný. Keď ho sen poháňa niekam dopredu a pohol by zemou, keby mu niekto dal onen povestný pevný bod. Včera večer sa mi postupne začali vynárať spomienky na moje sny; vďaka Svetlanke a jej stužkovej a nášmu písmenkovaniu.

  • 4. dec 2013
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 986x
  • 3
reklama
Variácie na chilli con carne

Juraj Drobný

Variácie na chilli con carne

Ako som už kdesi spomenul, každý recept obsahujúci viac pokynov, ako len "otvoríme konzervu a zjeme", považujem za zložitý. Napriek tomu sem tam niečo uvarím, sem tam mi to aj chutí a sem tam to chutí aj niekomu inému. A keďže o jedlo, ktoré tu mám na fotografii, prejavil záujem minimálne jeden niekto iný, trúfam si predpokladať, že by mohlo zaujať. Pozn. milovníci zdravého jedla a odporcovia é-čiek, radšej nečítajte.

  • 8. nov 2013
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 315x
  • 9
Môžem sa k nim nepridať

Juraj Drobný

Môžem sa k nim nepridať

Prvý text som zavesil na blog 24. januára 2007. Odvtedy prešlo zopár rokov a tých textov je dnes vyše 300. Nie je to žiadne omračujúce číslo, ale ani zanedbateľné. Za ten čas som si zvykol, že urážky, agresivita, strápňovanie či zosmiešňovanie sú súčasťou blogových diskusií, hoci sa ich admini snažia eliminovať. Keď som neskôr objavil Facebook, nad prítomnosťou urážok, strápňovania či zosmiešňovania v tamojších diskusiách som sa už ani nepozastavil.

  • 19. sep 2013
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 436x
  • 22
Idem si vyčistiť žalúdok

Juraj Drobný

Idem si vyčistiť žalúdok

Ďuro, neklikaj ako cvičená opica a nezdieľaj hneď všetko len preto, že to na web zavesil niekto, koho poznáš, alebo preto, že sa obúva do názoru (či človeka), s ktorým nesúhlasíš, alebo preto, že podporuje tvoj názor. Ak už chceš zdieľať, tak si všetko poriadne over. Veď vieš, že internet znesie všetko a medzi ľuďmi čo ťa čítajú sú i takí, ktorí ti dôverujú. Ľahko by si sa mohol stať zdrojom dezinformácií.

  • 15. sep 2013
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 219x
  • 9
Festival Verím Pane 2013 a bilbordy CBR

Juraj Drobný

Festival Verím Pane 2013 a bilbordy CBR

Udalosť z festivalu Verím Pane v Námestove som po rozhovore s aktivistom CBR považoval z uzatvorenú. Ani na text CBR, ktorý sa objavil na internete, som reagovať nechcel. Ale keď ma oslovil Lukáš Obšitník z portálu postoy.sk, uvedomil som si, že sa vyjadreniu nevyhnem.

  • 29. júl 2013
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 2 100x
  • 30
Pesničky

Juraj Drobný

Pesničky

V nedeľu 21. júla cca o pol druhej ráno som stál na pódiu Domu kultúry v Námestove. Muzikanti dohrali, obecenstvo dotlieskalo. Mne zostalo už len rozlúčiť sa, dať požehnanie a zaželať všetkým dobrú noc. Mal som však pocit, že ešte niečo chýba, že ešte niečo treba povedať. Ten koncert nielenže bol iný, ako zvyknú bývať koncerty na festivale Verím Pane, ale bol zároveň posledným koncertom jeho 23. ročníka. Ročníka, ktorý sa nemal konať, lebo som ho začiatkom mája zrušil.

  • 25. júl 2013
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 517x
  • 4
reklama
SkryťZatvoriť reklamu